Hadde kanskje tenkt å bygge platting rundt et nedgravd basseng men ble slått av at trelastprisene virkelig har skutt i været. Er det en "midlertidig" oppgang eller har prisene vært høye en lengre tid?
I 2020 kjøpte jeg platting 28 x 145 og det kostet da per meter 18kr, nå koster det samme 29kr. Rundt 60% mer, rimelig?
I 2020 kjøpte jeg platting 28 x 145 og det kostet da per meter 18kr, nå koster det samme 29kr. Rundt 60% mer, rimelig?
Regn ut alt du trenger og gi til de forskjellige byggevarekjedene og be om et tilbud, det er litt lavkonjunktur nå og mange selger ikke så bra. Kanskje kan du finne noen som trenger å selge mer og senker prisen.M m@nge skrev:Hadde eventuelt tenkt å bygge terrasse rundt et nedgravd basseng men ble slått av at trelastprisene virkelig har skutt i været. Er det en "midlertidig" økning eller har prisene vært høye en lengre tid?
I 2020 kjøpte jeg terrassebord 28 x 145 og det kostet da per meter 18kr, nå koster det samme 29kr. Rundt 60% mer, rimelig?
Prisene har sunket litt siden toppen 21/22 men fortsatt høyere enn 2020, bygde badstue i 2021 og man gikk inn på byggevarehandelen med hendene i været for man ble ranet! Nå trenger man bare å holde opp hendene om man tilfeldigvis passerer beijer
Men litt prisøkninger fra 2020 er vel normalt på 4 år, nesten så du kan ta ned hendene.😉 Beijer ligger over øvrige hos byggevarehandler hos oss. Den lokale Byggevarehandelen ved fritidshuset har prisnivå som Byggmax der vi har bolig, samt at de har virke fra lokal sag og høvleri med bra kvalitet. Så avhengig av hvor man bor og handler påvirker det. Dessverre har sagen/høvleri sluttet å selge småpartier, vil man handle privat blir det store bunter tilsvarende til byggevarehandel.L Lutte skrev:
Sist redigert:
For meg er en byggevarehandel med stort utvalg av ulike lengder verdt mye. Det blir minimalt med svinn selv om svinn brenner i ovnen. Så laveste pris/m trenger ikke bety laveste kostnad for det man bygger.