Hei,
Holder på å isolere loftet som har skråtak med cc 120 mellom stolpene. Legger opp isoleringsplater liggende og har vanskeligheter med å holde dem på plass. Skal etter det plastre og legge lekter.

Har hørt at man kan dra snor for å holde platene på plass. Hvordan drar jeg snoren enklest, er det sikksakk? Og hva for snor er billigst som holder mot.

Jeg skal legge 195 plate og så oppå den 45.

Takknemlig for svar

Jeg har kjørt med murarsnor (29:-/rull Byggmax) og stiftet fast med stiftepistol.
Zick zack akkurat som du beskriver, men dog ikke på en så stor strekning som 120 cm.
Tror du kan få vanskelig for å holde platene oppe selv med murarsnor.

Jeg hadde satt 45" lektene samtidig som jeg puttet i 195 isolasjonen "litt av gangen" slik at
den hadde holdt fast 195 platene.

Lykke til!!

Sist redigert:
Det hele avhenger av hva slags type konstruksjon du skal ha på innsiden, liggende eller stående panel eller plater.

Vi har liggende panel (uten spikerslag) og har 215mm isolasjon, 120cc på takstolene og vi gjorde slik at vi satte opp plasten for første raden med en midlertidig list/bord for å holde mot kalving og deretter la vi i isolasjon 120mm + 95mm på en til to rader (tenk oppover) og så løftet vi opp plasten og stiftet, på med midlertidig list og så gjentar man momentet.

Lykke til,

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.