Skal bygge en fritidsbolig på 70 m2 med plate på mark. Har ikke bestemt om jeg skal bygge i tre eller lettbetong. Er det noen som har erfaring med begge?
Kostnader?
Enklest?

Jeg har bygd et trehus og bor i et lettbetonghus. Med den erfaringen så ville jeg ha bygget i tre, synes det er enklere for skruer og spiker sitter fast i tre :) Men kan man mure så er det sannsynligvis enkelt også. Men jeg liker å kunne sette opp og feste ting uten å bore og plugge og en masse sånt. Men tre krever mye mer vedlikehold selvfølgelig.

Kom denne tråden virkelig riktig nå? :rolleyes:

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Kom denne tråden virkelig rett nå? :rolleyes:

//Patrik
Hva skal belysning ellers handle om? :D:P jeg sjekker bare "Siste innlegg" har aldri peiling på hvilket delforum tråden ligger i men noen kanskje går glipp av det

Oj da! Nybegynner.....har ikke helt forstått hvordan det går til....

Med lignende erfaringer som Jan-Å, bygger jeg nytt eller kjøper annet hus så blir det trestamme. Bor i dag i lettbetong og har i løpet av de siste årene gjennomført en omfattende renovering, mange momenter (ikke alle) hadde vært lettere med en trestamme. Bl.a. har vi etterisolert og byttet fasade, vinduer og dører, noe som har medført en hel del krøll med f.eks. fasadeplugg i massevis når vi isolerte.

Jeg tenkte nok mest på selve byggingen. Har gjort en tilbygging i tre men aldri jobbet med lettbetong.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.