Skal bygge et sykkelskur ifølge http://www.byggbeskrivningar.se/cykelforrad
Stolpene i rammen består av to 45x95mm regler. Innser nå at jeg har fått justerbare stolpesko som er 96mm og stolpene skal monteres så bredden blir 2x45mm altså 90mm. Vet ikke om det finnes 90mm stolpesko til st:eriks søyler med 22mm jern. Hvordan kan man ellers løse dette på best mulig måte. Sette inn en avstandsstykke? Man skal montere sammen med gjennomgående sekskantbolt foreslår de og da vil jo stolpeskoen klemmes til. Trenger noen nybegynnertips på dette, kanskje det ikke er et problem. Opplys meg!

Stolpeskoen trykkes sammen og blir 90 mm når du strammer bolten. Det er bare 3 mm på hver side som trenger å trykkes inn av bolten.

Edít: hvorfor ikke kjøpe stolpe som er 95*95?

Sist redigert:
Nå vet jeg ikke hvordan akkurat dine stolskor ser ut, men det er ikke alltid så bra å klemme dem sammen. Jeg ville ha satt noen distanser.
Et par biter board eller sag til noe som er seks millimeter. Det er ikke så nøye, men tilpass materialet etter om det kommer til å bli utsatt for fukt.

For man skal ha uttak for hammarband. Sjekk tegningen på lenken så forstår du. Så er det vel bedre med to bruker da en hel stolpe sprekker lettere sa de til meg.

Ja board kanskje er perfa å få til det. Stolpene kommer til å stå undertak det er evnt sprut fra veigrus som er underlag.
Takk for hjelpen det gnager meg litt i hodet å ha et problem som jeg er usikker på løsningen til!

Ja, det stemmer at kvadratiske stolper sprekker lettere, og det er også lettere å sage av 2 stk 90*45 enn en 95*95 stolpe hvis man bruker kapp- og gjærsag i normal størrelse.

• Liker
Tobter
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.