Skal begynne å skru opp konstruksjonsfiner og skulle ønske å beskytte elektriske rør og vannrør. Noen som har tips om beskyttelse. Jeg mener at jeg så noe på Draknästet men finner det ingen steder...

• Elrør og vannrør montert på en vegg av konstruksjonsplywood, med ulike fargede ledninger i hjørnet nær gulvet.
Demmpa Demmpa skrev:
Søk på nettet etter "spikerbeskyttelse regel" gir bl.a. følgende treff,
[lenke]

[lenke]

[lenke]
Takk for at du prøver å hjelpe til, det er verdsatt.
Dine lenker har jeg også funnet.
To av dem krever at man samtidig som man trekker rørene også trer på disse beskyttelsene, og den siste er for stålregler.

Skjønner ikke hvorfor det ikke finnes noen enkel løsning å montere i etterkant..
Jeg finner LK Spikerbeskyttelse, men ingen info om hvordan denne skal monteres...
https://www.lksystems.se/sv/produkter/universal/monteringsdetaljer/ovrigt/lk-spikskydd-77746944

A Andy_44 skrev:
Skal begynne å skru opp konstruksjonsplywood og skulle ønske å beskytte elektriske rør og vannrør.
Noen som har tips til beskyttelse.
Jeg mener jeg så noe på Draknästet men finner det ikke noen steder…
Mål hvor de ligger og marker deretter på plywooden områder hvor du ikke skal skru. Gratis, og svært effektivt.

• Liker
tergo og 3 andre
  • Laddar…
Hullene ser ganske store ut, kan man ikke dele et passende jernrør på midten og trykke inn?

Fant disse, men virker ikke å være så vanlig i Norge med disse.
Hvordan gjør dere byggere for å sikre dette?

• Sikkerhetsplate for trekonstruksjoner med spisse ender og hull for montering, laget av stål, designet for å beskytte VVS og ledninger.
  • Airmont stålbeskyttelseplate med spikerhull og spisse ender, montert på trestender for å beskytte rør og kabler i byggeprosjekt.
wildeside wildeside skrev:
Man kan alltid klippe passe biter fra en vinkelprofil f.eks.
[lenke].
det stopper ikke hvis man skrur
bedre å ha riktig lengde på skruen

Når jeg dro Rør-i-rør en lengre strekning i en plankevegg som deretter skulle kles med gips, bestilte jeg remser med 1,5mm galvanisert stålplate som med margin dekket rørene og skrudde dem over rørene før gipsen kom på plass. Har gjort på samme måte på et par steder der rør passerer stendere på ugunstige steder. Men da med mindre platebiter i stil med dem fra airmont. Men uten festører.

• Liker
Andy_44
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.