Hei! Går i ventetider da jeg nettopp har kjøpt meg et hus som jeg snart får tilgang til. Huset er en murvilla fra 50-tallet med betongdekke, og mitt første prosjekt blir å rive en innervegg av lettbetong (veggen er ikke bærende og inneholder ingen elektrisitet).

Det jeg ikke helt blir klok på er hvordan jeg skal få det til etter rivearbeidet. Tenker på flatene der den gamle veggen grenser mot tak, vegger og gulv. Hvordan bør jeg gå fram for å få bort så mye som mulig av veggen og likevel få et pent resultat. Noen som har gjort det samme og kan dele sine erfaringer? Eller noen andre som rett og slett har lyst til å hjelpe en nybakt huseier litt på veien?

Takknemlig for svar!

L
Det blir nok litt problemer med å få til gulv og tak, hva er det for materiell i gulv henholdsvis tak?

Det er pusset betong i taket samt et gammelt tregulv/bordgulv.

Veggen er sannsynligvis satt opp etter at hvelvene ble støpt og derfor ingen problem i taket mer enn rensing, sparkling samt male taket.

Men står virkelig en lettbetongvegg på et tregulv? Trolig står den på underliggende betong og da er det å gjøre på samme måte som omkringliggende gulv er bygget opp.

L Leif i Skåne skrev:
Veggen er sannsynligvis satt på plass etter at hvelvene ble støpt og derfor intet problem i taket mer enn rensing, sparkling samt male taket.

Men står virkelig en lettbetongvegg på et tregulv? Trolig står den på underliggende betong og da er det å gjøre på samme måte som de omkringliggende gulvene er bygget opp.
Okei. Håper det er så. Mistenker akkurat som du sier at veggen står på underliggende betong og er derfor litt usikker på hvordan jeg skal få en så pen "skarv" som mulig mellom tregulvene. Men forhåpentligvis blir det klarere når veggen er revet :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.