Hei!
Jeg trenger å etterisolere gulvet på badet. Vi bor i et gammelt hus, men med badet i en nyere utvidelse (2017). Utvidelsen står på pæler, og om vinteren hender det at vannet til badet fryser. Vi har gulvvarme, men det hjelper ikke, og gulvvarmen klarer ikke å holde gulvet spesielt varmt.
Hvordan går man frem når man skal etterisolere utenfra? Jeg vil ikke rive noe på den eksisterende utvidelsen. Er vestkystplaten et godt alternativ? Eller Hunton trefiberisolering?
Mvh Stefan
Jeg trenger å etterisolere gulvet på badet. Vi bor i et gammelt hus, men med badet i en nyere utvidelse (2017). Utvidelsen står på pæler, og om vinteren hender det at vannet til badet fryser. Vi har gulvvarme, men det hjelper ikke, og gulvvarmen klarer ikke å holde gulvet spesielt varmt.
Hvordan går man frem når man skal etterisolere utenfra? Jeg vil ikke rive noe på den eksisterende utvidelsen. Er vestkystplaten et godt alternativ? Eller Hunton trefiberisolering?
Mvh Stefan
Det er vannet som har en tendens til å fryse da. Avløp pleier ikke å fryse med mindre en toalet står og tisser, som normalt skjer. Syns ingen vannrør er de i bjelkelaget så må du isolere alt under. Hva du velger er en smakssak. Litt trangt med plass ved avløpsrørene for å få det virkelig helt dekkende. Ellers er EPS eller XPS 0,5 tykt det samme som 50 cm jord, og er stive, går an å skjære i med kniv for tilpasning. Festes med lang skrue og stor skive.
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 589 innlegg
Du kan ikke isolere med XPS/EPS (Frigolit) nedenfra da - for eksempel 70mm?Per Sigvard skrev:
Hei!
Jeg trenger å tilleggsisolere gulvet på badet. Vi bor i et gammelt hus men med badet i en nyere utbygging (2017). Utbyggingen står på pilarer og om vinteren skjer det at vannet til badet fryser. Vi har gulvvarme men det hjelper ikke, samt at gulvvarmen ikke klarer å holde gulvet spesielt varmt.
Hvordan gjør man når man skal tilleggsisolere utenfra, vil ikke rive noe på eksisterende utbyggingen. Er vestkustskivan et godt alternativ? Eller Hunton trefiberisolering?
Mvh Stefan
Klikk her for å svare

