Hei. Sannsynligvis har dette blitt diskutert tidligere, men siden jeg ikke finner så bra spør jeg likevel. :) Vi gjør en utbygging på andre etasje som avsluttes med en balkong, ca. 120 cm lang og 300 cm bred. Under denne skal vi ha et rom. Hvilken tetningsmembran og fall bør man ha for å få det tett mellom balkong og innendørs rom? Vi har dessuten støttebjelker (reglar) som i balkongens ytterhjørne holder opp et utskytende tak over balkongen. Hvordan gjør man for å få tett mot disse? Vi vil jo ikke at vannet skal renne ned i en skjøt langs støttebjelkene. - Mårten

Jeg la hårdplastskiver under trallen for å slippe få ned vann i regelverket. Det er viktig at man har god helling og bra overlapp så vannet ikke tar feil vei. Man kan også lime alle skjøtene så blir det riktig sikkert. Hellingen får man til ved å kappe en 90 regel diagonalt fra kant til kant, så setter man den sammen igjen, men med plastskiven imellom. For å unngå at plasten sprekker så forborer man og skrur fast pakken mot reglene. Metoden resulterer i at trallen havner 90mm høyere opp, så det funker selvfølgelig bare om man har konstruksjonen planlagt fra starten.
/CC

Finnes ferdigløsning om man er litt lat..
Til Tak virker smidig men litt dyr
http://www.til-tak.no/
//per

Takk for interessante svar. Fungerer hardplast i lengden? Man vil jo ikke at taket skal begynne å lekke inn etter 15 år. Men det kanskje finnes bra materialer nå for tiden. Tiltaket var jo interessant og lengdene passer vår utbygging, jeg skal sjekke litt mer rundt dette. Da gjenstår det bare å få tett rundt støttene...

Om jeg forstår deg rett så skal du lage en utvidelse under balkongen? I så fall må du rive hele balkongen. bygg utvidelsen med ca5 graders helning, banddekk taket og bygg deretter balkongen oppe på. Skal du ha et uterom så fungerer det bra å sette plater under trallen så slipper du å bli våt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.