Hei, en totalt uerfaren som prøver å få orden i leiligheten sin: Jeg har veldig stygge terskler hjemme, spesielt på badet hvor det er små sprekker/glipper i treet, sikkert et paradis for eventuelle sølvkre og lignende, men jeg vil gjerne tette dette. Kan jeg bruke vanlig trelim? Vi snakker små sprekker, men likevel merkbare for øyet. Det hadde også vært fint å forbedringsmale denne terskelen siden den er hvit, men jeg er bekymret for at jeg skal male i "feil" hvitfarge så det ser rart ut.

Men mitt primære spørsmål er, kan jeg tette en tretterskel med trelim?
 
BirgitS
Plastic padding eller plastisk tre er nok bedre enn lim. Sprekkene i terskelen vil antagelig krympe i løpet av det kommende halvåret når luftfuktigheten inne øker og treet øker i volum. Da er det bedre med noe elastisk enn stivt lim.

For at vanlige sølvkre skal trives må det være fuktig. Hvis det er fuktig i terskelen har du nok verre problemer enn små sprekker.
 
  • Liker
Kardusen
  • Laddar…
T
Trelim kan ikke brukes som sparkel. Det fyller ikke ut et rom.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.