Vi har kledning på huset og i vinter fikk vi inn veldig mye mus. Vi tror at de kommer inn under kledningen på huset. Kan man sette en list nederst, eller ødelegger man hele ventilasjonen på huset da? Hadde tenkt å sette en vinkelist, men det er vanskelig å finne noe med små hull som mus ikke kan komme seg igjenom.

Det bør allerede ligge en horisontal regel ganske langt nede bak panelet. Sjekk hvor spikrene på lokkene sitter.

E evaerixon skrev:
Vi har lockpanel på huset og i vinter fikk vi inn veldig mye mus. Vi tror at de kommer inn under panelet på huset. Kan man sette en regel nederst eller ødelegger man hele ventilasjonen på huset da? Hadde tenkt å sette en vinkellist men vanskelig å finne mange små hull som mus ikke tar seg gjennom.
Jeg har spikret "musebandet" (googla på muistopp) på den nederste glesen der også lockpanelet er spikret, ingen problemer så langt. Luften kan da passere. Alternativt forsøk å feste musbørster eller en slags spesialståull som hindrer mus.

Når jeg byttet panel på huset brukte jeg ikke "musband". Naboen derimot, brukte spikband, direkte på endeveden.

Ulf123 Ulf123 skrev:
Når jeg byttet panel på huset, brukte jeg ikke "musband". Naboen derimot, brukte spikerband, direkte på endtreet.
Hvordan fester man spikerband på endtreet?

Vi satte monteringsbånd som var like bredt som panelet. Vi festet det med korte skruer med større hode.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.