Jeg har fått mure opp leca for å bygge igjen "hull" der det ikke har vært grunnstein. Da blir det en liten luftspalte mellom lecaen og svillen på et par centimeter som skal tettes. Har dere noen ideer om hvordan man gjør det på best mulig måte? Jeg har allerede tettet litt mellom grunnstein og svill med fugeskum. Men har fått høre at det ikke er bra da fugeskummet suger fukt til svillen. Noen som har erfaringer rundt det? /Tobbe
Sist redigert:
Jeg har litt samme problemstilling, men jeg har glipper mellom naturstein og syllstokk, kan dog synes at det er ganske vanskelig å få helt tett ved å pille inn mørtel/sementmørtel i små glipper, når det tørker og har gått en tid blir det ikke helt tett uansett, kanskje fordi treet beveger seg gjennom årstidene?
Hvordan løste du det Tobias? Fikk du det til bra?
Jeg vurderer om ekspansjonsmørtel kunne være en løsning?
Om man skal drive, er det ikke bedre å gjøre det mellom syllpapp og syll?
Hvordan løste du det Tobias? Fikk du det til bra?
Jeg vurderer om ekspansjonsmørtel kunne være en løsning?
Om man skal drive, er det ikke bedre å gjøre det mellom syllpapp og syll?
Om du har for sterk bruk så test et kalkbruk, som har litt elastiske egenskaper.
Hei!R RaskBjörn skrev:Jeg har litt samme spørsmål, men jeg har glipper mellom naturstein og syllstokk, kan dog synes at det er ganske vanskelig å få helt tett gjennom å pille inn mørtel/sementmørtel i små glipper, når det tørker og gått en tid så blir det ikke helt tett uansett, kanskje fordi treet beveger seg under årstidene?
Hvordan løste du det Tobias? Fikk du til det bra?
Jeg lurer på om ekspanderende mørtel kunne vært en løsning?
Om man skal dreve, er det ikke bedre å gjøre det mellom syllpapp og syll?
Jeg har hatt problemet et par ganger, og jeg har gjort det på 2 forskjellige måter.
Begge gangene har jeg lagt syllpapp mot "syll" og så har jeg brukt mørtel den ene gangen og fugeskum den andre.
Begge funker bra så langt.
/Tobbe
Klikk her for å svare
