Har bygget en putekasse som står utendørs. Det lekker inn litt vann, og jeg vil ha den helt vanntett. Finner ikke riktig type plast. Hva kalles slik plast (eller annet materiale) som man kan tette med innvendig?

Har du et bilde av boksen? Jeg tror at du bør ha et lokk som er forseglet utenfra og deretter hull i bunnen av boksen slik at vann som eventuelt kommer inn kan renne ut.

• Liker
4774
  • Laddar…
4774
Kjøp en billig presenning og fest på innsiden og lokket. Fest med stiftepistol. Billig og effektivt.

A Avemo skrev:
Har du et bilde av boksen? Jeg tror at du bør ha et lokk som er forseglet utenfra og deretter hull i bunnen av boksen slik at vann som eventuelt kommer inn kan renne ut.
Der er boksen. Det må ikke komme inn noe så hullet trengs ikke i bunnen.

• Treboks på terrasse med oppbevaringsrom og hengslet lokk, uten hull i bunnen, avbildet foran et hus.
4774 4774 skrev:
Kjøp en billig presenning og fest på innsiden og lokket. Fest med stiftepistol. Billig og effektivt.
Ikke så pent da hehe. Vil ha det ryddig.

• Liker
4774
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Der er boksen. Det må ikke komme inn noe, så hullet trengs ikke i bunnen.
Vil du ha trelokket som det ser ut utenfra? Jeg vil si at den beste måten å beskytte putene på er å legge bølget blikk med litt helling utover på lokket og litt overheng. Deretter la sidene og bunnen være som de er. Men det endrer utseendet en del. Jeg har sett løsninger med en eller annen type gulvmatte av plast på lokket. Det kan også fungere. Men det må være overheng.

Det er vanskelig å få en boks helt vanntett. Og skulle du mot formodning lykkes, vil putene aldri tørke om de er litt fuktige når du legger dem ned. Det verste mulige utfallet er at det finnes små lekkasjer i den nesten tette boksen. Stiftemaskiner, skjøter eller rundt lokket for eksempel. Da kan små mengder vann komme inn. Men det kan ikke ventileres bort.

Mitt råd er å tette lokket utenfra. Eventuelt også tette sidene. Det kan eventuelt gjøres innenfra. Men prøv absolutt ikke å tette bunnen.

M Förstagångsköparen skrev:
Ikke så pent dog hehe. Vil ha det ryddig.
Veldig vanskelig å få en sånn type klumpete boks til å bli vakker. De som selges ser ofte ut som liggende søppelkasser. Selv legger vi putene på en hylle under et lite tak eller henger dem opp.

En tynn formplyfa på innsiden der du tetter skjøtene og har en list rundt kanten øverst.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.