Hei, jeg har satt inn en ny innerdør fra loft til kjøkken, hvilken drev skal jeg ha, det er en ganske betydelig trekk siden det er et kaldloft, det er 38mm mellom trevegg og dørkarm. Huset er bygget i 1948 og den gamle dreven var lindrev.
Peter

Jeg hadde alle ganger fortsatt med lindrev. I mitt hus har jeg (hittil) kun isolert med lindrev, cellulosaskiver og kutterspån. Har fjernet den mineralisoleringen jeg har funnet.

Muligens kunne du, hvis det er plass, komplettere med en vindpapp på loftsiden for å hindre trekk gjennom sprekkene.

Du har ingen erfaring med Tremco (selvsvellende)?

Nope. Men jeg liker ikke fogskum av flere grunner. Mest fordi jeg er konservativ. :)

Det er vel sånn at naturmaterialer er bedre, særlig på gamle hus. Takk for svaret.

Det finnes garantert dem som fnyser av en slik slutning, men jeg er iallfall av den oppfatningen.

Men det skal sies at jeg ikke er konsekvent. Jeg legger f.eks. ikke nytt avløp med støpejern, ventilsjakt med asbestplater eller jernrør for tappevann. Vårt baderom er et eksempel på et stort unntak fra mine prinsipper. Der ligger det plastmatte. Gipset vegger. Har faktisk litt celleplast for å bryte kuldebroer i skråtaket. Men ellers så forsøker jeg å holde meg til rene materialer som ikke er tilsatt altfor mye stoffer som lim og bindemidler.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.