6.293 lest ·
6 svar
6k lest
6 svar
Tatt bort dørkarm, men hvordan gjør jeg nå?
Har fjernet den stygge dørkarmen mellom gangen og stua og kledd inn sidene med MDF.
Dessverre var parketten lagt etter terskelen, og nå har jeg et mellomrom som trenger en gulvlist.
Lundbergs(?) bredeste gulvlist av eik er litt stygg og bare 120mm. Jeg trenger noe som er bredere.
Blir det til å dra til den lokale snekkeren eller noen som har tips på hvordan man skal løse det?
Kan legge til at MDF er 125mm og på dette kommer foring på hver side. Venstre side har allerede foring.
Dessverre var parketten lagt etter terskelen, og nå har jeg et mellomrom som trenger en gulvlist.
Lundbergs(?) bredeste gulvlist av eik er litt stygg og bare 120mm. Jeg trenger noe som er bredere.
Blir det til å dra til den lokale snekkeren eller noen som har tips på hvordan man skal løse det?
Kan legge til at MDF er 125mm og på dette kommer foring på hver side. Venstre side har allerede foring.
Sist redigert:
Kan du ikke få tak i et bord fra gulvet til venstre? Da kunne du frese inn en rimpa fram til det andre gulvet (til hoger. som ser ut til å ligge andre veien). Der kunne du da legge en smalere list oppå.
Sånn ville jeg også gjort det. Et stykke plathøvlet treverk (eik?) og en fres løser problemet. Da kan du også enkelt kompensere for eventuelle høydeforskjeller mellom gulvene.v-g skrev:
Ja, det er slike ting disse er til for. Nå handler det bare om å våge...gadu^ skrev:
Klikk her for å svare