Hei,

Jeg skal henge opp et rundt speil på 18 kg. Jeg har kjøpt følgende skruer: ESSVE 5*50mm.
Vegggen som speilet skal henge på er i betong og pluggene er 4 cm lange. Det er to skruer som skal holde opp speilet.
Jeg er bekymret for om skruehodet tåler vekten. Har noen erfaring med om skruene klarer dette?

Jeg har lagt ved bilder nedenfor.

Takknemlig for svar.


Mvh,
Sam
 
  • Rund spegel på baksiden med to metallplater for oppheng, plassert på en polstret bakgrunn i esken.
  • Skruvsett fra ESSVE med brun plugg og metallskrue på en mørk, teksturert bakgrunn. Emballasjen er delvis synlig.
Skru på du, det kommer fungere bra (y)

Kun 9kg/skru.
Kreves betydelig mer enn det for å skjære av skallen.
 
  • Liker
forvirrrad og 1 annen
  • Laddar…
P
F=18x9.81, A=19mm2
s=F/A=10MPa om du henger den i bare en skrue så ja, det holder med god margin :)
Ovenforutsetter dog selvfølgelig at den henges helt inn mot veggen og speilet ikke "vinkles" da det blir litt bøyning i skruen som må tas hensyn til, men til tross for dette så er det god margin..
 
  • Liker
forvirrrad
  • Laddar…
L
To slike skruer som holder et feste som speilet skal henge på i betong, er mer enn nok, det er ikke hodet som holder, det er kjernen på skruen som er sterk, Hodet er bare for at festet ikke skal skli ut og det er ingen belastning der. NÅ er vi 3 stk som sier det går bra, bor og heng opp
 
  • Liker
Avazon og 2 andre
  • Laddar…
Henger på:crysmile:
Som nummer fire. Kommer til å gå utmerket med din skrue og plugg i betong. Det holder for betydelig mer last.
Tut og kjør!
God jul
 
  • Liker
forvirrrad
  • Laddar…
Takk for alle svar!!! Nå er speilet oppe :)

God jul til dere!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.