M
Skal sette nye taklister nå i hele huset og har fundert på tre lenge men nå også begynt å tenke på frigolitlister etter å ha lest at disse skal være mye enklere å sette opp.

Stemmer dette? Er de lettere å passe inn ved hjørner? Ser det like "bra" ut som tre? Er de lettere å montere?

Det var lenge siden jeg så taklister i frigolit på en eller annen butikk.
Jeg husker at det føltes skjørt, så det er nok veldig ømtålig, vanskelig å forestille meg at sluttresultatet blir bedre.

M
T TheGame skrev:
Det var lenge siden jeg så taklister i frigolit i noen butikk.
Vil huske at det føltes spinkelt så det må vel være veldig skjørt, vanskelig å tenke meg at sluttresultatet blir bedre
Finnes på både Bauhaus og Byggmax som tidlige treff når man søker på taklister så det ser ut til å være en del av dem i hvert fall.

Jeg liker ikke plast og falskt, men akkurat taklister i frigolit er virkelig bra - særlig om man har vegger som er vanskelige å feste i, f.eks. puss. Dessuten er de litt myke og følger med om tak og vegg beveger seg litt i forhold til hverandre.

Finnes på større fargebutikker, f.eks Flügger.

• Liker
milimani
  • Laddar…
M EmmaRa skrev:
Finnes på både Bauhaus og Byggmax som tidlige treff når man søker på taklister, så det ser ut til å være en hel del av dem i alle fall.
Der ser man, virker som det kun er online bestillinger på Byggmax. Selv avvikler jeg taklister etter hvert så jeg har ærlig talt ikke oversikt lenger :)

M
T TheGame skrev:
Der ser man, virker som online bestillinger kun på Byggmax.
Selv avvikler jeg taklister etter hvert som så jeg har ærlig talt ikke sjekket lenger :)
Har en stor (stygg) glippe mellom tak og vegg som trenger å skjules så jeg har ikke så mye valg. :)

Finnes på Beijer også. Har sånne i et bad som ble renovert like før vi kjøpte huset vårt. Tenkte aldri på hva det var for materiale før jeg en dag kjente på den.:)

hei,

i vårt hus har forrige eieren satt opp ubehandlede taklister i frigolit, det ser jo ok ut. en bekjent som kjøpte lignende lister spraymalte sine med noe billig biltema maling, hans ser mye bedre ut imo, så anbefaler en behandling av noe for utseendet.

Ja, våre er malte.

Frigolit: er det sånt som brenner så bra?

Fungerer super bra, jeg malte mine med element rulle, deretter monterte jeg med akryl fugemasse, kunne kombinere montering og fuging i ett.

V
Funker fint!
Monter - foga - mal dem samtidig som taket og med samme farge!

Søkeord for å få gode/flere treff burde være celleplast og xps da noen ikke bruker varemerket Frigolit som trefford. Med det sagt så kjøpte jeg en del slike for mange år siden for å sette i taket på daværende leilighet, men de ble bare liggende så når jeg deretter flyttet så havnet de i søppelrommet...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.