Hei!
Håper noen kan hjelpe meg med et konstruksjonsspørsmål. Jeg er i gang med å bygge et åttekantet lysthus som blir 15m2 og ca 3,1 i mønehøyde.
Målene på lysthuset blir i henhold til bildet nedenfor.
Mitt spørsmål er: vil 120x45 reglar være tilstrekkelig som takstoler? Planen er å legge sedumtak.
Jeg vurderer å sette ekstra takstoler mellom de som vil ligge i "hjørnene" på lysthuset.
Takvinkelen er tenkt 22,5 grader, men jeg ville gjerne ha den litt lavere hvis taket kan ta lasten.
Mvh
Joakim