Hei. Jeg sitter og grubler på en carport hvor vi ønsker å utnytte hele det tilgjengelige området, som er 8 meter i bredden og 9 meter i dybden. Tanken er å bygge en lagerdel på 8x3 meter i bakkant av carporten. Jeg får forslaget nedenfor i kalkulatoren, men er helt novise på dette med bæreevne, så jeg tar gjerne imot innspill. Det jeg spesielt lurer på er hvilken dimensjon på takbjelke jeg klarer meg med, de fire sterkeste alternativene har jeg limt inn nedenfor.

Jeg lurer også på hvilken grunnlegging jeg trenger. Porten skal stå på et nylagt område med 40cm bærelag og 30cm 8/16 oppå det. Å støpe plate blir for kostbart. Har vurdert markskrue fra Stavrex / Sluta Gräv, men lurer på om det blir for svakt med hensyn til vindkrefter? Hederlige kjøpte søyler er i så fall hva jeg ser for meg.

Diagram av carportstruktur med mått och specifikationer for takbjelker, bjelker og midtbjelke. Inkluderer data om deformasjon og belastning.

Tabell med ulike limträdimensioner, deformasjoner, og belastninger for en carportkonstruksjon med oversikt over styrkealternativer og sikkerhetsprosent.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.