Hei!
Holder akkurat nå på med å rive skadede gulvbjelker i sommerhytta, og når det er klart tenkte jeg å prøve meg på å bytte den fuktskadede svillen fra innsiden nå som jeg uansett har åpnet opp krypkjelleren.
Litt usikker på hvordan man gjør dette på en smidig måte.. Det jeg ikke helt forstår er hvordan jeg kan støtte eller løfte veggseksjonen samtidig som jeg sager av bit for bit av svillen. Noen som har tips eller har gjort dette før? Se bilde
Mvh Thomas
Holder akkurat nå på med å rive skadede gulvbjelker i sommerhytta, og når det er klart tenkte jeg å prøve meg på å bytte den fuktskadede svillen fra innsiden nå som jeg uansett har åpnet opp krypkjelleren.
Litt usikker på hvordan man gjør dette på en smidig måte.. Det jeg ikke helt forstår er hvordan jeg kan støtte eller løfte veggseksjonen samtidig som jeg sager av bit for bit av svillen. Noen som har tips eller har gjort dette før? Se bilde
Mvh Thomas
Noen stemplinger i innertak nær yttervegg der du skal bytte svillen?A astrix07 skrev:Hei!
Holder på å rive skadede gulvbjelker i sommerhytta og når det er klart tenkte jeg å forsøke å bytte den fuktskadede svillen fra innsiden nå som jeg uansett har åpnet opp krypkjelleren.
Litt usikker på hvordan man gjør dette på den smidigste måten.. Det jeg ikke helt forstår er hvordan jeg kan stive opp eller løfte veggseksjonen samtidig som jeg sager av bit for bit av svillen. Noen som har tips eller gjort dette før? Se bilde
Mvh Thomas
Da jeg byttet mine sviller gjorde jeg slik. Byttet også innertak forøvrig så jeg hadde bjelker å sette stemplingen enkelt mot
Trykk stempelen mot 2 stk sammenskruede 45x195 så trenger du ikke å lete opp takstolene, er taket gleset trenger du å plassere det ved en gles. Oftest sitter det en i direkte forbindelse med veggbekledningen innvendig.
Ok, høres ut som en god idé, takk for det Lutte. Må jeg skjære den liggende veggregelen for å kunne bytte svillen, eller finnes det et triks for å unngå det? Svillen har dimensjonen 100 x 120 mm, noe som virker å være svært uvanlig. Er det greit å skru og lime to 45 x 120 mm regler og bruke som svill (og tape 10 mm på bredden)?L Lutte skrev:
Klikk her for å svare