Jeg skal dele av en stue her hjemme så vi får et ekstra soverom. Jeg har vel det meste klart for meg, men er litt usikker på om (og i så fall hva) jeg skal ha mellom det eksisterende gulvet og den regla jeg skrur fast i gulvet.

Gulvet er et 28 mm grangulv som ligger på gulvsponplate.

Jeg har følgende hjemme som ligger og slenger. Kan det være hensiktsmessig – jeg tenker at formålet er den ekstra lydisoleringen man får.

• Svart skumrull på et tregulv med en tommestokk oppå for måling.
  • Rulle med svart skumplast, målt med linjal av hånd, på lyst tregulv ved siden av en orange plastboks.
  • Liker
Stensson11
  • Laddar…
Normalt sett har man ingenting under regelen nærmest gulvet. Lydisolasjon skal sitte i veggen, gjør ingen nytte under.

Nytt_användarnamn_2024_12
S Sargen skrev:
Jeg skal dele av et oppholdsrom her hjemme så vi får et ekstra soverom. Jeg har vel det meste klart for meg men er litt usikker på om (og i så fall hva) jeg skal ha mellom eksisterende gulv og den bjelken jeg skrur fast i gulvet.

Gulvet er et 28 mm granpanel som ligger på gulvsponplate.

Jeg har følgende hjemme som ligger og slenger. Kan det være hensiktsmessig – jeg tenker at formålet er den ekstra lydisoleringen man får.
Du tenker riktig, man skal alltid ha noe imellom bjelken og tregulvet for å unngå trinnlyd, alternativt skru-lime bjelken i tregulvet men da låser man gulvets bevegelser mer...
Det går utmerket å bruke foam.

A
S Sargen skrev:
Jeg skal dele av en stue hjemme slik at vi får et ekstra soverom. Jeg har vel det meste klart for meg, men er litt usikker på om (og i så fall hva) jeg skal ha mellom eksisterende gulv og den bjelken jeg skruer fast i gulvet.

Gulvet er et 28 mm gran gulv som ligger på gulvsponplate.

Jeg har følgende hjemme som ligger og slenger. Kan det være hensiktsmessig – jeg tenker at hensikten er den ekstra lydisolasjonen man får.
Man pleier ikke å legge en bunnsvill av tre direkte mot et tregulv uten å i så fall lime imellom for å unngå bevegelseslyd…
Men skum fungerer nok bra i kombinasjon med skruing av bunnsvillen så blir det bra…

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.