Skal flytte til hus mot vårparten, nettopp skrevet papirer
.
Men nå er det sånn at jeg pusler litt med akvarium og har for øyeblikket et relativt stort kar
(720l) som skal flyttes med, huset har varmgrunn med lettbetongdekke, spørsmålet er om det tåler vekten fra akvariet? Eller om jeg må forsterke nede i krypkjelleren? Karet veier vel rundt 8-900kg og står på en trestativ med bjelker mot gulvet (langsgående), det måler 200*60cm, vekten fordeles altså over 1,2kvm.
Det er kanskje vanskelig å gi et eksakt svar, men hvor mye pleier den typen gulv å tåle i normale tilfeller?
Jeg vurderer også å anskaffe litt større kar fremover, på rundt 1200-1400l kanskje, vil da ende opp på rundt 2kvm, hva sier dere om det?
Om det må forsterkes kan man vel bare sette støtter nede i grunnen, eller?
Takknemlig for alle tanker!
Men nå er det sånn at jeg pusler litt med akvarium og har for øyeblikket et relativt stort kar
(720l) som skal flyttes med, huset har varmgrunn med lettbetongdekke, spørsmålet er om det tåler vekten fra akvariet? Eller om jeg må forsterke nede i krypkjelleren? Karet veier vel rundt 8-900kg og står på en trestativ med bjelker mot gulvet (langsgående), det måler 200*60cm, vekten fordeles altså over 1,2kvm.
Det er kanskje vanskelig å gi et eksakt svar, men hvor mye pleier den typen gulv å tåle i normale tilfeller?
Jeg vurderer også å anskaffe litt større kar fremover, på rundt 1200-1400l kanskje, vil da ende opp på rundt 2kvm, hva sier dere om det?
Om det må forsterkes kan man vel bare sette støtter nede i grunnen, eller?
Takknemlig for alle tanker!
Normalt dimensjonerer man bjelkelag for 200 kg/m2 (f.eks. 2kN/m2).
Nå kan man aldri nøyaktig vite hvordan akkurat ditt bjelkelag er tenkt.
Det beste svaret får du nok om du tar kontakt med leverandøren.
Nå kan man aldri nøyaktig vite hvordan akkurat ditt bjelkelag er tenkt.
Det beste svaret får du nok om du tar kontakt med leverandøren.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hållfasthet vägg kaklat badrum?
Badrum -
Styrke trestruktur for hyllesystem
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bæreevne takstoler med høy vs lav helling
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur hållfasthetsberäkna planka?
Övrigt husrelaterat -
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan