1.449 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Styre opp skjev veggbit (med komplikasjoner)
Vårt gamle hus er bygd i vinkel, og jeg har fullstendig blåst ut hele ovenetasjen på kjøkken/baderomsdelen og bygd nytt.
Alt, bortsett fra veggbenet der el-sentralen sitter, se bilde.
Denne veggen fra 70-tallet står rett ved åpningen, men ca. 25 mm for langt inn ved muren :@, noe som fremgår av glipen mot kryssfineret på gulvet.
Å ta av platen er langt fra trivielt da den er festet over det nåværende innertaket, heller ikke kan jeg rive hele veggen pga el-sentralen og andre komplikasjoner på baksiden.
Helst skulle jeg bare ønske å legge på en plate som bygger 25 mm i høyrekanten og deretter går ut i null mot åpningen.
Spørsmålet er bare hvordan man gjør dette på en fornuftig måte??
Alt, bortsett fra veggbenet der el-sentralen sitter, se bilde.
Denne veggen fra 70-tallet står rett ved åpningen, men ca. 25 mm for langt inn ved muren :@, noe som fremgår av glipen mot kryssfineret på gulvet.
Å ta av platen er langt fra trivielt da den er festet over det nåværende innertaket, heller ikke kan jeg rive hele veggen pga el-sentralen og andre komplikasjoner på baksiden.
Helst skulle jeg bare ønske å legge på en plate som bygger 25 mm i høyrekanten og deretter går ut i null mot åpningen.
Spørsmålet er bare hvordan man gjør dette på en fornuftig måte??
Kan du ikke bare kappe den jevnt med innertaket, sette passbiter på stenderne og sette inn en ny plate? Ujevnheter ved taket gjemmer du da bak en taklist. Som bonus kommer du antakelig til sikringsskapets fester såpass at du kan justere det ut slik at det ligger i linje med din nye vegg.mycke_nu skrev:
Det var min første tanke også, men det er ikke noe elskap i vanlig forstand, men en plassbygd trekasse i veggen. Så finnes det et annet skap (bredbånd) påbygd på baksiden, så det er trøblete.
Fullt med strøm dessuten, så man har jo ikke mye lyst til å gå frem med tigersagen..
Akkurat nå vurderer jeg å sette opp renoveringsgips i ulike tykke lag og deretter sparkle ut resten.
Fullt med strøm dessuten, så man har jo ikke mye lyst til å gå frem med tigersagen..
Akkurat nå vurderer jeg å sette opp renoveringsgips i ulike tykke lag og deretter sparkle ut resten.
Hva med å sirkelsage bort en stripe øverst og nederst på veggen. Med riktig dybdeinnstilling burde risikoen for å treffe kabler være minimal. Nå har du avdekket stenderne - kapp besfestelsene og dytt veggen i riktig posisjon og spikre fast igjen. Men det kanskje ikke fungerer.
Klikk her for å svare