Hei!

Tenkte å påføre litt gipsmørtel på veggene for å få en pusset overflate som jeg senere kan male. Ifølge byggevarehandelen bør man bruke "Stucanet" for å armere gipsmørtelen hvis det skal pusses på f.eks. treunderlag, og når man går fra ett materiale til et annet. For eksempel, hvis en vegg består til den ene halvdelen av ekte puss og den andre halvdelen av gipsplater, bør Stucanet brukes i overgangen for å unngå sprekker.

At det trengs armering i pussen forstår jeg, og jeg har testet meg frem på et sted og sett hva som skjer hvis det ikke armeres... ;)

Spørsmålet er egentlig om man kan bruke et annet nett i stedet for Stucanet? Jeg har masse hønsenetting liggende i variert grovhet. Ville det gi samme effekt? Hvis det skulle funke, er det å foretrekke å ha finmasket eller grovmasket nett?

Ville det fungere med et annet nett, typ sånt som man bygger kaninbur av med firkantede masker hvor hullene er ca 2x2 cm?

Eller er jeg bare dumgjerrig hvis jeg ikke kjøper riktige ting, dvs. Stucanet?

*bump*

Ingen som vet?

Takk for lenken MaZtoR! Der fantes en hel del matnyttig informasjon!

Men om det finnes noen som har jobbet med Stucanet, tror dere at det ville funke like bra med hønsenetting eller tilsvarende?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.