Nykommer her og med huseierskap.
Spørsmål: bygge støttemur, som det ser ut nå skal muren bygges langs den offentlige veien. Der er det en kantstein fast støpt i sement. Den sementen har rent inn på min tomt, så jeg kan ikke grave dypere for å lage en grøft for muren.
Begynte å legge murstein i mørtel, men merker nå at bakken heller, og resultatet blir at jo lenger ned jeg kommer jo mer mørtel trenger jeg å bruke for å få det loddrett.
Mitt spørsmål er: vil støttemuren, som er 25m lang og 1m høy, stå igjen når det senere fylles opp med grus og jord når det ikke finnes noen kant nederst som støtte?
Eller klarer muren seg likevel med bare grovbetong der det blir høyere?