Jeg skal straks begynne med renovering av vaskerommet. Jeg ønsker å få opp vaskemaskinen og tørketrommelen ca. 50 cm fra bakken og har derfor tenkt å støpe en sokkel. Men hvordan?
Dette blir jo en del å støpe...
- Hva kan brukes som fyllmasse? Lecablokk?
- Hva trenger jeg av armering?
Takk på forhånd!

Jonas

Hvorfor ikke benytte anledningen til å lage plass til en vaskekurv under? Da går det ikke med like mye betong.

Gjøt plint men dog bare 30 cm, brukte isopor som fyllmateriale, går det i en husplate går det her med tenkte jeg. Vil også fremheve fordelen med isopor den dagen du vil endre og fjerne plinten. Det er ganske slitsomt å pigge bort armert massiv betong, lettere med en stor isoporkubbe inni. :)

Det finnes lettbetongplater man kan bruke til denne typen prosjekt. "Bare" sage til og lime sammen. Har vært oppe i gjør sånn et antall ganger.

Takk for deres svar.
Kanskje man skulle bygge plass til vaskemidler etc. under. Jeg har for mye vask for å få plass til vaskekurv ;)

Havsutsikt: Styrofoam virker jo som en lysende idé. Hvor tykk betong hadde du på oversiden? Hvordan armerte du dette.
mats-o: Holder lettbetong når vaskemaskinen går amok?

Mvh

Jonas

Jeg har bare lest om det aldri gjort noe lignende selv men de pleier nettopp å lage plass for kurver under

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.