Jeg har en stolpe som står på en plint. Stolpen er festet med stolpesko. Stolpen holder oppe en gavlbalkong.

Problemet er at stolpeskoen er så nær bakken. Stolpen råtner. Er det mulig å heve plinten ved å støpe på ca 10 cm ekstra på den gamle plinten? Er det ok å støpe inn den gamle stolpeskoen (som armering) eller bør jeg prøve å kutte bort den og kanskje bore fast annen armering?

Slik ser det ut. Har gravd fram plinten i dag. Jeg vil helst heve plinten siden stolpeskoen er altfor lavt nede.

Tenkte om jeg bare kan sette på et forskalingsrør rundt eksisterende plint og støpe.

• Slitt trestolpe i grusdekket område, delvis gravd ut, med synlige tegn på maling som flasser av.
  • Plint med stolpesko, delvis gravd ut, omgitt av jord og svart stoffduk. Betongbasen er synlig, med fuktighet rundt.
Det burde være ganske godt forsvarlig. Om den gamle stolpeskoen sitter igjen som armering, vil det neppe løsne med det første. Du kanskje bør fjerne en del av platen for å lette utfyllingen med betong under skoen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.