Hei!

Jeg trenger å lage en kant og et lokk til et vaskenedkast. Det blir ganske likt et toalettsete, men uten hengsler, med et løftbart lokk i stedet.

Det enkleste for meg er å lage det i tre, men siden vi har droppet de andre detaljene i eik på badet, ønsker jeg ikke å ha luken til vaskenedkastet i eik heller.

Jeg vurderer om jeg kan støpe det i glassfiberduk og deretter lakkere det. Eller om jeg kan lage det i eik og deretter lakkere det alternativt få det lakkert. Kanskje noen som lakkerer kjøkkenskap?

Hva maler man plastdetaljer med som f.eks. deler til båter eller hjemmebygde biler for å få en skikkelig blank finish? Tanken er at det kunne se ut litt som toalettlokket, som er et klassisk toalettlokk i tykk hvit plast.

Eller er det kanskje enklest å finne et selskap som kan gjøre alt sammen etter en tegning eller form? Noen tips her?

Mvh,
Andreas

Andreas Lundgren skrev:
Jeg vurderer om jeg kan støpe det i glassfiberduk og deretter lakke det.
Man støper ikke, men laminerer. Du kan bruke formen din og laminere med hjelp av glassfibermatte og epoxy, og etter mye sliping av helseskadelig støv avslutte med gelcoat.
Jeg lover at det blir et skikkelig dyrt dasslokk. ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.