Hei

Vi har planer om å installere en peis. Som dere kan se på bildet, er planen å forkorte veggen med den delen som er markert. Huset har en uisolert plate med oppforet gulv (er kjent med problematikken med konstruksjonen). Tanken er å lage et hull i gulvet (ca. 1 m2) og støpe et fundament av EPS-betong og deretter legge fliser. Fordelen er at vi kan installere peisen før vi bytter gulv, og skulle vi i fremtiden trenge å gjøre om hele fundamentet, trenger vi ikke å flytte peisen. Synspunkter på disse ideene?

/Martin
 
  • Innvendig rom med en markert del av veggen som skal forkortes. Kjøkken i bakgrunnen og speil over et bord i forgrunnen.
Hvor tung peis skal du ha? Når du skriver ovn så tenker jeg meg noe som veier under 200 kg. Hvis det er tilfellet synes jeg det enkleste burde være å bare plassere den på eksisterende gulv og så flytte på den når / hvis det er på tide å gjøre om resten av gulvet. Er det derimot en tung peis høres det for meg ut som en god idé å gjøre som du beskriver.
 
Veggen fjernet og tatt opp hull i gulvet for å støpe opp før flisene. Hul i gulv med synlige rør og verktøy rundt, forbereder støpning til flislegging etter fjerning av vegg. Hull i gulvet med verktøy og støvsuger rundt. Gipsplate og klargjøring for flislegging.
 
  • Liker
Bamboozled
  • Laddar…
På tide med EPS sement. Det var et skikkelig behagelig materiale å jobbe med.
 
  • En person legger EPS cement på gulvet med en sparkel, iført arbeidshansker og beskyttelsesklær, ved siden av verktøy og en bøtte.
  • EPS-sement blir lagt i en inngangsparti foran en dør, med måleverktøy og arbeidshansker på gulvet.
  • Byggesone med trestativ for vegg og gulv med EPS-sparkel i prosess. Verktøy og materialer er synlige på et dekket bord i bakgrunnen.
  • Liker
Bamboozled
  • Laddar…
Gammel tråd men,

Fungerer det å plassere 300kg vedovn på flytsparklet eps sement? Gulvet er et mellom bjelkelag i betong. Nivell konstruksjon.
 
Garderobssnickarn
T Tiger79 skrev:
Gammel tråd men,

Fungerer det å stille 300kg ovn på flytavrettet eps sement? Gulvet er et mellom bjelkelag i betong. Nivell konstruksjon.
hei tiger79!

Lyktes du med å finne svaret på spørsmålet ditt et sted? Jeg har lignende spørsmålstegn akkurat nå.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.