Hei
Vi har planer om å installere en peis. Som dere kan se på bildet, er planen å forkorte veggen med den delen som er markert. Huset har en uisolert plate med oppforet gulv (er kjent med problematikken med konstruksjonen). Tanken er å lage et hull i gulvet (ca. 1 m2) og støpe et fundament av EPS-betong og deretter legge fliser. Fordelen er at vi kan installere peisen før vi bytter gulv, og skulle vi i fremtiden trenge å gjøre om hele fundamentet, trenger vi ikke å flytte peisen. Synspunkter på disse ideene?
/Martin
Vi har planer om å installere en peis. Som dere kan se på bildet, er planen å forkorte veggen med den delen som er markert. Huset har en uisolert plate med oppforet gulv (er kjent med problematikken med konstruksjonen). Tanken er å lage et hull i gulvet (ca. 1 m2) og støpe et fundament av EPS-betong og deretter legge fliser. Fordelen er at vi kan installere peisen før vi bytter gulv, og skulle vi i fremtiden trenge å gjøre om hele fundamentet, trenger vi ikke å flytte peisen. Synspunkter på disse ideene?
/Martin
Hvor tung peis skal du ha? Når du skriver ovn så tenker jeg meg noe som veier under 200 kg. Hvis det er tilfellet synes jeg det enkleste burde være å bare plassere den på eksisterende gulv og så flytte på den når / hvis det er på tide å gjøre om resten av gulvet. Er det derimot en tung peis høres det for meg ut som en god idé å gjøre som du beskriver.
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 innlegg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 innlegg
Klikk her for å svare






