Hei! Holder på med badet og er ferdig med avløp og rør.
Skal nå støpe igjen "gropen" der rørene går.

Tips på betong? Tenkte om noen type av cellbetong.
Det er omtrent 160x30x20 LxBxD. Skal legge vannslanger på det og deretter flyte.

223276-20100221512.jpg

C
Jeg hadde nok tatt "vanlig" betong, typ grovbetong fra byggmax eller lignende, tror jeg. EPS-betong gir nok ingen større isolasjonsverdi på den lille flaten.

Reflekterer litt over din trekking av avløpsrørene, det ser litt vanskelig å rense ut..? Eller er det bare jeg som synes?

cheetah1 skrev:
Jeg hadde nok tatt "vanlig" betong, typ grovbetong fra byggmax eller lignende, tror jeg. EPS-betong gir nok ingen større isolasjonsverdi på den lille flaten.

Reflekterer litt over din føring av avløpsrørene, det ser litt vanskelig å rense ut..? Eller er det bare jeg som synes?
Skal tilføye at det er oppvarmet kjeller under.

Hvordan tenker du med vanskelig å rense? 50 rørene til kommoden?

223344-20100221513.jpg

C
90-gradersvinkler og T-rør ned til kjelleren tenkte jeg på.

Er det bare kjeller under er det garantert smidigst/billigst med "vanlig" betong.

Okei!

Jeg har bare stol på min rørkrenger! ;)

De gamle rør satt omtrent på samme måte.
Så han gjorde nok det som fikk plass!

Noen ganger kan 2 stk 45er være enklere med tanke på rensing. Men som sagt 90 krøker fungerer også.

45-er er jo alltid bedre. Jo mykere bøy, jo mindre risiko for stopp.

Og angående betongen.. kjøp grovbetong og fyll igjen møget :)

Nå har du jo sikkert allerede rukket å gjøre ferdig badet, men det kan være greit å vite at det ikke er tillatt å skjøte vannledninger i vegg uten å ha en inspeksjonsluke. Men det har du kanskje?

jeg synes det ser ut som slike koblinger som man presser med et spesialverktøy. Og de er godkjent for å skjøte i vegg, så vidt jeg vet.

De er ikke bedre enn noe annet så de er heller ikke tillatt. Det er ok å bygge inn varmerørsskjøter men ikke tappevannsskjøter. De må kunne inspiseres utenfra, ellers kan du få skikkelige vannskader.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.