S
Nei, ødelegg ikke den fine tømmerveggen med maling/lasur! Tør å nekte shabby chic! Vi har en stående tømmervegg synlig i vår tilbygg (det gamle husets stamme), sammen med skrubbgulv, Morris tapet og lister i engelsk rødt blir det varmt, koselig og hyggelig! Kan legge ved et bilde senere! Alt trenger ikke være lyst og friskt!

Er enig i skabby. Veldig uttjatet og snart dødt mote også i Expressens bilag og dessverre veldig vanskelig å gjøre noe med når man først har påført hvit maling. Videre er det en ordentlig utfordring å male en gammel tømmervegg med dekkende maling. Om man ikke sprøytemaler, er det veldig vanskelig å nå inn i alle kriker og kroker, så det risikerer å se halvferdig ut.

I vårt forrige hus var kjøkkenet en gammel torp fra 1900. Ved en helrenovering tok vi fram og beholdt baksiden av murstocken i tegl, en stående tømmerstokk midt i rommet og en del av en vegg i rent tømmer. Nå har vi flyttet, så jeg kan ikke ta noe tydeligere bilde enn dette. For å gi tømmeret en friskere overflate og binde alt gammel fint støv som hundre år av utøy har fikset, påførte jeg to lag Cuprinols Edellasyr med ebenholt-tone. Den mørket ned stokkene en del, men uten å ødelegge den levende overflaten. Ser vel ut litt som de gamle delene av Vasaskipet. Om man virkelig vil henge med på siste sukk av shabbymoten og ha tømmeret hvitt, finnes det hvittonet beis også. Klart mer respektfullt mot det gamle treet enn å male med dekkende maling.

Lys spisestue med synlig mursteinsvegg, mørk hengelampe, og bord med fargerike tulipaner i en glassvase. Mørke tømmervegger i bakgrunnen.

• Liker
Pappa1986
  • Laddar…
S swirve skrev:
Nei, ikke ødelegg den fine tømmerveggen med maling/lasur! Våge å nekte shabby chic! Vi har en stående tømmervegg synlig i vår tilbygging (gamle husets stamme), sammen med skurgulv, Morris tapet og listverk i engelsk rødt blir det varmt, koselig og trivelig! Kan legge ut et bilde senere! Alt trenger ikke være lyst og friskt!
Enig i at den blir ødelagt med en maling som dekker, men hvis du har en mørk lasur kan det løfte veggen. Riktig fint med det mørke tømmeret. Synes jeg :p

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.