Skal bygge et billig kaldtlager.
Vil ha stående panel.
1) Kan man slå på panelet direkte på veggreglene, dvs jeg må kortle (fordi jeg vil ha stående panel)
2) Hvilken stående panelbord kjører jeg, billig uten klosser. Er det z-panel da?
3) Kjører jeg vindsperre mellom reglene og panelet eller er det overkill?
Vil ha stående panel.
1) Kan man slå på panelet direkte på veggreglene, dvs jeg må kortle (fordi jeg vil ha stående panel)
2) Hvilken stående panelbord kjører jeg, billig uten klosser. Er det z-panel da?
3) Kjører jeg vindsperre mellom reglene og panelet eller er det overkill?
Man pleier alltid å angre på visse bygg. Spesielt når man vil gjøre det enkelt eller spare inn.
Jeg ville satset på dampbrems og lekter så du får et luftspalte mellom vegg og panel.
Uansett om du isolerer i fremtiden så fanger dampbremsen opp litt dritt som blåser rundt så du får det litt renere i kaldlageret, så kan du alltid isolere i fremtiden.
Jeg ville satset på dampbrems og lekter så du får et luftspalte mellom vegg og panel.
Uansett om du isolerer i fremtiden så fanger dampbremsen opp litt dritt som blåser rundt så du får det litt renere i kaldlageret, så kan du alltid isolere i fremtiden.
Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 059 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.059 innlegg
Virke koster omtrent per volum. Det kan være at du sparer inn kostnaden for spikerslaget ved å gå ned en dimensjon på stenderne og hoppe over kortlingene. Ned til 95 stående bør holde i massevis.
Så mitt tips er stående stendere, duk, spikerlekt og den panelen som har best kvm-pris i din butikk, ta også hensyn til lengder og svinn, en dyrere planke i optimal lengde kan være billigere totalt.
Så mitt tips er stående stendere, duk, spikerlekt og den panelen som har best kvm-pris i din butikk, ta også hensyn til lengder og svinn, en dyrere planke i optimal lengde kan være billigere totalt.
Klikk her for å svare