Hei,
Jeg skal sette opp en skillevegg mellom sove- og oppholdsrommet, og den skal være så tynn som mulig (45mm stendere cc 45cm). Jeg vil imidlertid henge opp et par elektriske gitarer på veggen (som skal tapetseres), og det føles litt svakt med gips. Helst hadde jeg ønsket å ha kryssfiner, men det er jo ikke bra som tapetunderlag. Finnes det noen gipslignende plate som er litt kraftigere mon tro?
/M
Jeg skal sette opp en skillevegg mellom sove- og oppholdsrommet, og den skal være så tynn som mulig (45mm stendere cc 45cm). Jeg vil imidlertid henge opp et par elektriske gitarer på veggen (som skal tapetseres), og det føles litt svakt med gips. Helst hadde jeg ønsket å ha kryssfiner, men det er jo ikke bra som tapetunderlag. Finnes det noen gipslignende plate som er litt kraftigere mon tro?
/M
Sett en osb under gipsen
Medlem
· västra götaland
· 212 innlegg
Sett kryssfiner mellom lektene der du har tenkt å henge opp noe. Det bygger ingenting. Gips den siden du skal ha gitarene på først, og ”heng” kryssfinerstripene i gipsen. Det er enklest.M matknu skrev:Tjo,
Jeg skal sette opp en skillevegg mellom soverom og stue, og den skal være så tynn som mulig (45mm lekter cc 45cm). Jeg vil imidlertid henge opp et par elgitarer på veggen (som skal tapetseres) og det føles litt svakt med gips. Helst hadde jeg ønsket å ha kryssfiner, men det er jo ikke bra som tapetunderlag. Finnes det noen gipslignende plate som er litt kraftigere mon tro?
/M
Ultraboard om du bare kan/vil ha en plate og vil ha gipsens øvrige egenskaper, det går an å skru direkte i den eller sette inn gipsanker/Molly. Sponplate fungerer ellers for tapetsering.
Alternativt skrur du fast hengerne på en dekorativ planke/plate. En fordel med det er at gitarene havner litt lenger fra veggen.
Det finnes ferdige løsninger, men det er morsommere å lage noe musikkinspirert selv.
Alternativt skrur du fast hengerne på en dekorativ planke/plate. En fordel med det er at gitarene havner litt lenger fra veggen.
Det finnes ferdige løsninger, men det er morsommere å lage noe musikkinspirert selv.
mange overvurderer ultraboarden (finnes flere andre) egenskaper, den er absolutt hardere og tåler mer laster men ikke mer moment. så det hjelper sjelden å bruke denne platen.
mye bedre å felle inn osb mellom stendere alternativt bruke plåtband.
mye bedre å felle inn osb mellom stendere alternativt bruke plåtband.
Klikk her for å svare