3.818 lest ·
15 svar
4k lest
15 svar
sprekker langs hjørnebeskytterne
jeg har satt hjørnebeskyttere på alle ytterkanter i to rom som jeg renoverer.
men nå har det sprukket langs hjørnebeskytterne på to steder. (har ikke engang malt siste gang)
jeg skrudde dem fast med noen skruer og sparklet deretter utenpå dem.
skal man måtte sette papirremse der også?
Dere ser sprekkene langs hjørnebeskytterens innerkant hele veien gjennom bildet
men nå har det sprukket langs hjørnebeskytterne på to steder. (har ikke engang malt siste gang)
jeg skrudde dem fast med noen skruer og sparklet deretter utenpå dem.
skal man måtte sette papirremse der også?
Dere ser sprekkene langs hjørnebeskytterens innerkant hele veien gjennom bildet
men har det noen betydning om skruen tar.
for jeg leste her på forumet om noen som bare sparklet på metallprofilene uten noe annet. satte på metallprofilen og sparklet utenpå. sparkelen skulle altså fungere som "limet" også.
skruene jeg satte var lange gipsskruer men som dessverre bare skrudde gjennom flere lag gips så de tok ikke som i tre.
har dere noen tips til hvordan jeg skal gjøre.
det eneste jeg kan komme på er å slå bort all sparkel og lime på en papirrems og sparkle igjen.
for jeg leste her på forumet om noen som bare sparklet på metallprofilene uten noe annet. satte på metallprofilen og sparklet utenpå. sparkelen skulle altså fungere som "limet" også.
skruene jeg satte var lange gipsskruer men som dessverre bare skrudde gjennom flere lag gips så de tok ikke som i tre.
har dere noen tips til hvordan jeg skal gjøre.
det eneste jeg kan komme på er å slå bort all sparkel og lime på en papirrems og sparkle igjen.
Høres slitsomt ut,
Det der spesialverktøyet har jeg også hørt om. Hvis man har god tid, kan man skru i mange skruer i trelekten bak. Det har fungert for meg.
Husker at jeg hadde problemer med å få hjørneprofilenes skruer til å feste i treet når jeg hadde satt dobbelgips, men det gikk.
Det jeg tror holder for deg, er lange skruer som når inn i trelekten.
Det er bare å skru i den eksisterende profilen, uten å gjøre noe spesielt med den. Deretter sparkler du bare over de nye skruehodene.
Hvor tett man skal skru vet jeg ikke, men jo tettere desto bedre. Jeg tror jeg satte to skruer per dm, på hver vegg. Man kan sikkert klare seg med dobbelt eller tredobbelt avstanden, men jeg orket ikke tenke så mye da jeg satte opp profilen.
Det der spesialverktøyet har jeg også hørt om. Hvis man har god tid, kan man skru i mange skruer i trelekten bak. Det har fungert for meg.
Husker at jeg hadde problemer med å få hjørneprofilenes skruer til å feste i treet når jeg hadde satt dobbelgips, men det gikk.
Det jeg tror holder for deg, er lange skruer som når inn i trelekten.
Det er bare å skru i den eksisterende profilen, uten å gjøre noe spesielt med den. Deretter sparkler du bare over de nye skruehodene.
Hvor tett man skal skru vet jeg ikke, men jo tettere desto bedre. Jeg tror jeg satte to skruer per dm, på hver vegg. Man kan sikkert klare seg med dobbelt eller tredobbelt avstanden, men jeg orket ikke tenke så mye da jeg satte opp profilen.
Hadde samme problem i et rom. Nå de siste gangene jeg har satt hjørnebeskyttelse har jeg skrudd like tett som gipsen er skrudd (200-250mm) og det har fungert veldig bra. Selvfølgelig forsøkt å treffe tre så mye som mulig.
ok. takk for alle svar.
skulle hatt dem før jeg gjorde det bare
jeg har nemlig satt veldig mange hjørnebeskyttelser og bare sparklet dem fast.
skulle hatt dem før jeg gjorde det bare
jeg har nemlig satt veldig mange hjørnebeskyttelser og bare sparklet dem fast.
Når man sparkler inn dem så skal man legge ut sparkel på begge sidene av gipsen og deretter trykke fast hjørnebeskyttelsen. En gipssparkel er å anbefale. Så sparkler man som vanlig. Skrue er etter min mening det dårligste alternativet. En annen smidig metode om man vil slippe å kjøpe verktøyet er å legge en stripe PL400 i hjørnebeskyttelsen og trykke den på plass.jens.nilsson@live.se skrev:men har det noen betydning om skruen drar.
for jeg leste her på forumet noen som bare sparklet på metallprofilene uten noe annet. satte på metallprofilen og sparklet utenpå. sparklet skulle altså agere "limmet" også.
skruene jeg satte var lange gipsskruer men som dessverre bare skrudde gjennom flere lag gips så de dro jo ikke som i tre.
har dere noen tips på hvordan jeg skal gjøre.
det eneste jeg kan komme på er å slå bort all sparkel og lime på en pappstripe og sparkle igjen.
jeg testet faktisk med PL400.
men jeg måtte hele tiden justere hjørnebeskyttelsen og det limet tørket jo veldig raskt, noe som resulterte i at jeg måtte dra det av igjen og fikk med meg gipsen også
men jeg måtte hele tiden justere hjørnebeskyttelsen og det limet tørket jo veldig raskt, noe som resulterte i at jeg måtte dra det av igjen og fikk med meg gipsen også
hva er egentlig en gipssparkel. er det pulver som man blander med vann. i hvilken sammenheng bruker man dette ellers?
kan man bruke det når man sparker inn papirremse også?
ok. det er kanskje rett og slett bedre å bruke det enn vanlig sparkel. til papirremset altså.