Hei håper noen der ute kan hjelpe meg med litt funderinger!

Vi har skaffet en kjellerlokale vi skal rengjøre og renovere om til kontor. Lokalet har malte betongvegger og klinkergulv. Veggene ser fine ut bortsett fra sprekker i hjørnet i et rom og maling som har løsnet oppe ved taket i et annet.

1: Vi vil grovrengjøre. Kan man moppe gulvet som vanlig nær veggene uten å være redd for fuktskader? Og HVORDAN forbereder/rengjør jeg veggen før maling? Må man rengjøre veggen? (Vi tenkte først og fremst å male en av veggene som er grå til hvit og ordne sprekker)

2: Kan jeg bruke sparkel for å fylle igjen sprekkene/ujevnhetene og deretter male over? Hvilken type sparkel trenger jeg å bruke?
Hjørnet av en kjellerlokale med flisegulv og trehyller. Det er en sprekk i veggen og et vindu med gitter. Veggene er malt lysegule.

3: KAN man male på slike isolerte rør? (Som på bildet) I så fall trengs det en spesiell type maling?

Jeg er utrolig takknemlig for svar på mine spørsmål og også andre tips og triks dere kan ha

Ps. Vi har kjøpt en avfukter.
Takk!
/Elin

• Isolerte rør langs en vegg over et flisebelagt gulv i en kjellerlokale. Vegger har sprukket maling og gulvet har en vannkran i hjørnet.
  • Kjellerlokale med vaskekum, rør langs taket, sprekk i hjørnet, og gulv med fliser. Vindu med gitter og rengjøringsmiddel på en hylle.
Sjekk hvilken farge veggene er malt med i dag før du kjøper maling. Kjellerveggene bør ikke repareres med sparkel, for små jobber fungerer husfix bra. De grå rørene blir vanskelige å få pene ved maling.

• Liker
ElinFors
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.