1.196 lest ·
5 svar
1k lest
5 svar
Sprekk på gipsvegg, kan det skyldes vasken
Hei.
Et byggfirma renoverte stuen med gipsplater på vegger og tak (det var tapeter på veggen før).
Vi har hengt opp klesvasken på en bærbar "klesstativ" som kan brettes ut. Nå har det blitt en sprekk i gipsveggen, på 10 centimeter. Vaskerommet er under renovering, derfor går det ikke å bruke rommet.
Vi vasker 3-4 maskiner i uka.
Har det noe med klesvasken å gjøre?
Kan legge til at klesvasken er nesten tørr når vi henger den opp. Det er omtrent kanskje 1 meter til veggen som har sprukket.
Renoveringen ble gjort for 2 år siden. Gipsplatene er 6 mm tykke.
Kan en eventuell luftavfukter avhjelpe problemet?
Håper noen kan hjelpe meg med om det er firmaet jeg skal klage til, eller om det er klesvasken som gjør dette.
Et byggfirma renoverte stuen med gipsplater på vegger og tak (det var tapeter på veggen før).
Vi har hengt opp klesvasken på en bærbar "klesstativ" som kan brettes ut. Nå har det blitt en sprekk i gipsveggen, på 10 centimeter. Vaskerommet er under renovering, derfor går det ikke å bruke rommet.
Vi vasker 3-4 maskiner i uka.
Har det noe med klesvasken å gjøre?
Kan legge til at klesvasken er nesten tørr når vi henger den opp. Det er omtrent kanskje 1 meter til veggen som har sprukket.
Renoveringen ble gjort for 2 år siden. Gipsplatene er 6 mm tykke.
Kan en eventuell luftavfukter avhjelpe problemet?
Håper noen kan hjelpe meg med om det er firmaet jeg skal klage til, eller om det er klesvasken som gjør dette.
Ok. Det er overmalt. Synes ikke. Vi malte nok over det med tynn maling.
Skrev feil om vasken, den er våt den er ikke nesten tørr.
Du tror ikke vasken påvirker platene.
Har kjøpt en avfukter for å tørke vasken raskere. Er avfukter noe å ha når vaskerommet er klart. Vaskerommet er i kjelleren.
Skrev feil om vasken, den er våt den er ikke nesten tørr.
Du tror ikke vasken påvirker platene.
Har kjøpt en avfukter for å tørke vasken raskere. Er avfukter noe å ha når vaskerommet er klart. Vaskerommet er i kjelleren.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.214 innlegg
Hva er det bak renoveringsgipsen?
Noe treverk som har blitt uvanlig oppvarmet i løpet av sommeren og dermed krympet uvanlig mye, eller at det på en annen måte har beveget seg mye bak slik at gipsen ikke har klart å stå imot?
Noe treverk som har blitt uvanlig oppvarmet i løpet av sommeren og dermed krympet uvanlig mye, eller at det på en annen måte har beveget seg mye bak slik at gipsen ikke har klart å stå imot?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.214 innlegg
Om det var tapet på gips høres det uvanlig ut å sette opp renoveringsgips, ettersom renoveringsgips vanligvis bare settes opp hvis det er store ujevnheter. Hvor gammelt er huset?
Gips er veldig stabilt og påvirkes veldig lite av fukt og varme.
Gips er veldig stabilt og påvirkes veldig lite av fukt og varme.
Klikk her for å svare