:) Hei, er forelsket i et hus som vi har sett på, men noen spørsmålstegn finnes. Huset er bygget i 1929, helrenovert, med torpargrunn. Da jeg spurte om grunnen sier megleren at de har tatt opp gulvet i hele huset og gravd ut og i ett rom har man lagt tilbake originalgulvet.

Jeg vil naturligvis la huset bli besiktiget, men lurer likevel på "hvordan gjør man" når man renoverer et så gammelt hus? Bygger man nytt nedenfra eller bruker man den gamle konstruksjonen? Det finnes kanskje forskjellige måter?
Jeg vet jo at en vanlig besiktelse ikke sjekker fukt, men hvis jeg skal bestille en slik må jeg jo vite hva jeg skal bestille.

Håper det ikke ble for forvirrende, takknemlig for alle svar,
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/505982

J
Herregud så mye hus man får for pengene når man forlater storbyen noen mil.

Utrolig vakkert hus som noen virkelig har lagt mye tid og kjærlighet på.

Går det ikke an å komme ned og sjekke grunnmuren og se om det er fuktig osv?

Nja, for en novise som meg kunne jeg ikke se noen inngang til grunnen. Men det er klart at et sted må man vel kunne sjekke inn??!
Hele dekket er liksom bygget rundt om også.

Ja, visst ser det fantastisk fint ut! Sannheten er at tomten er minimal, men hvem vil ligge i blomsterbedene?? Så er det bare en liten do med vaskemaskin og dusj, litt kritisk...

Takk,

J
Synes det ser ut som huset ligger ganske høyt og det er jo alltid bra med tanke på fukt og høyt grunnvann osv.

Men prøv å sjekke under huset og se så det ikke er fuktig og lukter mugg.

Det eneste jeg reagerte på var at strømforbruket var ganske høyt med tanke på at huset hadde 2 luftvarmepumper og mulighet for vedfyring, men den er jo ikke ekstrem på noen måte og det er jo kaldere i nord enn her i sør.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.