Jeg holder på med å bygge hyller i garasjen. De røde på bildet er allerede bygget. Der brukte jeg C24 95x45 som jeg hadde liggende. Når jeg nå skal bygge de andre (grønne), holder det med C14?
De kommer til å bli 2500x600mm og det går lekter på bredden omtrent hver 500mm. C24 er sterkere når man bygger vegger da de tåler mer på lengden, men er de like sterke liggende?

• Røde og grønne hyller montert på veggen i et hjørne av en garasje. Røde hyller er ferdigbygde, mens grønne er planlagt bygges.
Hva tenker du ha på hyllene med tanke på dimensjonene?

Z z_bumbi skrev:
Hva tenker du ha på hyllene med tanke på dimensjonene?
Det glemte jeg å skrive.

Flytteesker og plastkasser (med samme dimensjoner). Gjetter at vekten havner rundt 200kg, maks 250kg.

Edit: si 300 for å være på den sikre siden.

Sist redigert:
Jeg tenkte mer motorer eller safer med tanke på 45 mm tykke hyller. Om jeg forstår konstruksjonen riktig ser jeg ingen problemer, men å gå ned en klasse på treverket.

• Liker
_boriz
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jeg tenkte mer motorer eller safer med tanke på 45 mm tykke hyller. Hvis jeg forstår konstruksjonen riktig ser jeg ingen problemer med å gå ned en klasse på virket.
Godt å høre.
Et oppfølgingsspørsmål da. Tør man gå ned til 70mm i stedet for 95? Hva tåler en 70x45 regel i lengden?

Det vil holde.

Hvis du vil gjøre det billigere, fungerer sikkert 20 mm råspont bra til hylleplan i garasje

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.