Hei
skal spikre perlestaff i trappa da det i dag sitter en kjedelig tapet der. Perlestaffplaten er ca 6mm og veggen som den skal spikres mot er 12mm. Jeg tenker at det går elektriske ledninger i veggen, men vet ikke hvor eller hvor dypt. Hvilke spiker skal brukes, og hvordan unngår man å spikre i elektriske ledninger, eller ligger de såpass langt inn i veggen? Jeg er en nybegynner på hus. Takk for erfaringer, tips osv.
skal spikre perlestaff i trappa da det i dag sitter en kjedelig tapet der. Perlestaffplaten er ca 6mm og veggen som den skal spikres mot er 12mm. Jeg tenker at det går elektriske ledninger i veggen, men vet ikke hvor eller hvor dypt. Hvilke spiker skal brukes, og hvordan unngår man å spikre i elektriske ledninger, eller ligger de såpass langt inn i veggen? Jeg er en nybegynner på hus. Takk for erfaringer, tips osv.
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 2 705 innlegg
Sättlim er kanskje et alternativ
huset er bygget på 60-tallet. Eksakt hva det består av er litt vanskelig å si, men en form for masonite/sponplate, veldig myk, har pirket litt med kniv under list da man lett kan skjære ut biter av den og mykt er det. Tror ikke disse platene selges på byggevarehusene i dag. Cirka 12mm
Min største undring over dette prosjektet og generelt hvordan unngår man å spikre i vanlige elektriske ledninger som ligger i rør. Er den eneste måten å rive ned alt og begynne fra begynnelsen. Har jo sett så mange bilder på nye innertak mm da min tanke er det ikke elektriske ledninger under de spontede bordene i taket med?
Spikre med korte spiker...friki skrev:Min største undring over dette prosjektet og generelt hvordan unngår man å spikre i vanlige elektriske ledninger som ligger i rør. Er den eneste måten å rive alt og begynne på nytt. Har jo sett så mange bilder av nye innertak mm da min tanke er det ikke elektriske ledninger under de spontede bordene i taket med?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Som påpekt oven: Hvorfor ikke bare lime?