Tenkte å bygge noen takstoler...og bruke spikingsplater, det finnes en hel del forskjellige plater å velge mellom.
Hvilke merker/fabrikat brukes mest..eller best?
Finnes de på alle byggevareforretninger, eller hvor kjøper man dem?
Koster...?
Hvilke merker/fabrikat brukes mest..eller best?
Finnes de på alle byggevareforretninger, eller hvor kjøper man dem?
Koster...?
Jeg har kjøpt de fleste spikerplatene fra Byggmax. De har en outstanding lav pris.
Men hva for takstoler skal du lage?
Er det store takstoler er det knapt verdt å lage dem selv. Jeg lagde selv til boder og garasje, men kjøpte fra takstolsfabrikk til huset.
"Timelønnen" ble ikke så veldig bra på stolene til garasjen. Men det ble i alle fall ingen tapsaffære.
Men hva for takstoler skal du lage?
Er det store takstoler er det knapt verdt å lage dem selv. Jeg lagde selv til boder og garasje, men kjøpte fra takstolsfabrikk til huset.
"Timelønnen" ble ikke så veldig bra på stolene til garasjen. Men det ble i alle fall ingen tapsaffære.
De som sitter der nå virker å være noe hjemmesnekret, noen støtter av spontet virke og litt spiker, så jeg tenkte at hvis det har holdt i alle år så skal det vel ikke være så vanskelig å bygge noen egne. Har skaffet informasjon og kjøpt Takstolsboken, og nå begynner jeg å forstå at det er en hel vitenskap å lage takstoler.
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 389 innlegg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 389 innlegg
Takstoler skal være CE-merket nå for tiden. Jeg kjøpte ferdige stoler til mitt hus og garasje for 1100:- stk inkl frakt. Fikk dessuten bedre pris på luker fra samme fabrikk enn hva som var mulig å få noe annet sted!
Ja visst, det gjelder jo ikke om man bygger egne. Finnes hvor mange meninger som helst om dette med å lage egne takstoler, gøy å lese. Man tjener nok ikke noe på å gjøre dem selv, tenkte at det ville være gøy og at man sikkert lærer noe av det. Går det ikke bra så får jeg vel bestille noen 
Klikk her for å svare