Tenkte å bygge noen takstoler...og bruke spikingsplater, det finnes en hel del forskjellige plater å velge mellom.
Hvilke merker/fabrikat brukes mest..eller best?
Finnes de på alle byggevareforretninger, eller hvor kjøper man dem?
Koster...?

S
spikerplate
har du noen anelse om hvilken størrelse du skal ha?
finnes også løsningen at du har plywood i stedet.
ellers er jo spikerplater smidig. som sagt

Mikael_L
Jeg har kjøpt de fleste spikerplatene fra Byggmax. De har en outstanding lav pris.

Men hva for takstoler skal du lage?
Er det store takstoler er det knapt verdt å lage dem selv. Jeg lagde selv til boder og garasje, men kjøpte fra takstolsfabrikk til huset.
"Timelønnen" ble ikke så veldig bra på stolene til garasjen. Men det ble i alle fall ingen tapsaffære.

S
jupp store takstoler er ingen idé å lage selv.

De er til sommerhytta, tenkte være ambisiøs og lage dem selv, men det er kanskje ingen god idé.
Har ingen anelse om hvor mye jobb det er og hvor lang tid det tar, et ferieprosjekt tenkte jeg.

De som sitter der nå virker å være noe hjemmesnekret, noen støtter av spontet virke og litt spiker, så jeg tenkte at hvis det har holdt i alle år så skal det vel ikke være så vanskelig å bygge noen egne. Har skaffet informasjon og kjøpt Takstolsboken, og nå begynner jeg å forstå at det er en hel vitenskap å lage takstoler.

Snailman
det finnes spikingsplater hos f.eks. optimera, det går med en del så du bør nok få rabatt på dem...

de har vel c24 trelast også

V
Takstoler skal være CE-merket nå for tiden. Jeg kjøpte ferdige stoler til mitt hus og garasje for 1100:- stk inkl frakt. Fikk dessuten bedre pris på luker fra samme fabrikk enn hva som var mulig å få noe annet sted!

Snailman
de trenger bare å være CE-merket hvis det er en bedrift / fabrikk som har laget dem...

Ja visst, det gjelder jo ikke om man bygger egne. Finnes hvor mange meninger som helst om dette med å lage egne takstoler, gøy å lese. Man tjener nok ikke noe på å gjøre dem selv, tenkte at det ville være gøy og at man sikkert lærer noe av det. Går det ikke bra så får jeg vel bestille noen :-)

Det går jo bra å bygge med C14 virke også. Bare at man sørger for å dimensjonere for det (i lathunden finnes det ferdig tabell for det har jeg for meg)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.