D
Jeg har satt opp stenderverket til et kaldtlager (står mot et eksisterende varmelager).

Jeg vil ha stående 22mm z-panel som fasade.

Det føles slitsomt å sette opp kortling, så jeg tenkte derfor å sette spikerslag på utsiden for å feste den stående panelen.

Hvilken dimensjon er passende for spikerslag og hvor lang skal skruen være?
 
  • Konstruktion av reisverk til et kaldtlager med synlige treplanker, omgitt av trær. Uteområde med arbeidsmateriell i bakgrunnen.
  • Rammen til et uferdig kaldlagringsskur med treplanker på terrassebord, omgitt av grønn natur. Arbeidsstasjon foran med verktøy tildekket av presenning.
28x70 er veldig bra for formålet. Fungerer også med type 25x50 men blir litt slappere.
 
D
Men da føles det som at det kommer blinken spikmatta invändig eller hvor lang spiker skal jeg bruke?
 
Bruk spiker i lengde 48 eller 50mm så blir det perfekt med 28 lekter.

Det er selvsagt mulig å øke ytterligere i dimensjon på lektene, men ifølge ovennevnte løser det de fleste problemer.

Et alternativ er også ifølge nedenfor:
Stamme
Vindtett duk
12mm lekter, vertikal
28mm lekter, horisontal
22 panel
Det blir da en vegg som kan isoleres i fremtiden om man ønsker, mot en ganske liten merkostnad i byggefasen.
 
  • Liker
Derbyboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.