Jeg har satt opp stenderverket til et kaldtlager (står mot et eksisterende varmelager).
Jeg vil ha stående 22mm z-panel som fasade.
Det føles slitsomt å sette opp kortling, så jeg tenkte derfor å sette spikerslag på utsiden for å feste den stående panelen.
Hvilken dimensjon er passende for spikerslag og hvor lang skal skruen være?
Jeg vil ha stående 22mm z-panel som fasade.
Det føles slitsomt å sette opp kortling, så jeg tenkte derfor å sette spikerslag på utsiden for å feste den stående panelen.
Hvilken dimensjon er passende for spikerslag og hvor lang skal skruen være?
Bruk spiker i lengde 48 eller 50mm så blir det perfekt med 28 lekter.
Det er selvsagt mulig å øke ytterligere i dimensjon på lektene, men ifølge ovennevnte løser det de fleste problemer.
Et alternativ er også ifølge nedenfor:
Stamme
Vindtett duk
12mm lekter, vertikal
28mm lekter, horisontal
22 panel
Det blir da en vegg som kan isoleres i fremtiden om man ønsker, mot en ganske liten merkostnad i byggefasen.
Det er selvsagt mulig å øke ytterligere i dimensjon på lektene, men ifølge ovennevnte løser det de fleste problemer.
Et alternativ er også ifølge nedenfor:
Stamme
Vindtett duk
12mm lekter, vertikal
28mm lekter, horisontal
22 panel
Det blir da en vegg som kan isoleres i fremtiden om man ønsker, mot en ganske liten merkostnad i byggefasen.
Klikk her for å svare

