Hei,
Vi bor i et 1 1/2-plans 70-tallshus med spaltetreppe, som de aller fleste 70-tallshus.
Vi fjernet spalten på den ene siden i andre etasje for noen uker siden og satte opp en annen beskyttelse i stedet. Nå ser vi at en spiker er på vei ut langs den ene listen(?) som jeg antar hører til trappen.
Spalten gikk ikke opp i noen takbjelker, men satt løst fra gulv til tak, så jeg kan ikke forestille meg at den skulle vært bærende.
Hva kan forårsake at en spiker er på vei ut?
Dårlige bilder dessverre, men prøver å vise hvordan trappen er bygget samt et bilde på svart spiker som er på vei ut.