Skal spikre locklistpanel og lurer litt ang. spikdimensjon. Har satt spikrekke 28x70 utenfor utegips og skal ha stående locklistpanel. Bunnpanel 22x145, locklist 22x45.
Har lest at spikene ikke må være så lange at de skader vindsperren bak panelet.
Betyr det at jeg kun kan bruke 50mm (22+28) spik for å feste bunnpanel?
Har lest at spikene ikke må være så lange at de skader vindsperren bak panelet.
Betyr det at jeg kun kan bruke 50mm (22+28) spik for å feste bunnpanel?
Kan ikke tenke meg at det er noen fare med utegipset, kan sikkert være et problem om du har noe vev bak spiklekten.
Jeg hadde samme forutsetninger som deg, og kjørte alt sammen med 3" spiker.
Jeg hadde samme forutsetninger som deg, og kjørte alt sammen med 3" spiker.
Eller så drar du fast locklekten med 4" da orker den holde inn kantene bedre på panelbordet om det skulle begynne å slå seg.
Panelbordet monterer du med 3" og kun i midten. Her finnes det forskjellige teorier om å også dobbelspikre, men risikoen er da at du kan få sprekker i panelet når det tørker.
Panelbordet monterer du med 3" og kun i midten. Her finnes det forskjellige teorier om å også dobbelspikre, men risikoen er da at du kan få sprekker i panelet når det tørker.
Eller så planlegger du på forhånd slik at du har liggende lekter bak spiklektene, da kan spikene være så lange som det trengs siden duken ligger i klem mellom regel og spiklekt.
OBS, et tips først og fremst til de som har duk, du skal jo som sagt ha utvendig gips og da er det nok mindre følsomt at den punkteres, som sagt.
OBS, et tips først og fremst til de som har duk, du skal jo som sagt ha utvendig gips og da er det nok mindre følsomt at den punkteres, som sagt.
Klikk her for å svare