Skal ha vindusbrett i mdf ca 400mm dype som jeg tenkte å feste i veggen vha skruer og deretter sparkle over disse. Men maleren skrek i høye toner når han fikk vite det. Han mente at det kommer til å synes etter en stund.

Tips til alternativ?

S
Mattiaz skrev:
Skal ha vindusnisjer i mdf ca 400mm dype som jeg tenkte å feste i veggen med skruer og deretter sparkle over disse. Men maleren skrek i høylytt protest da han fikk vite det. Han mente at det vil bli synlig etter en stund.

Tips til alternativer?
jo nok kan det bli synlig etter en stund.
tips er mdf nisjer med spor i seg.
denna sortens montering
http://www.svedentra.se/system/visa...nu=24101&ActSubMenu=24118&ActSubSubMenu=26850

Jeg festet mine med montasjelim av typen PL600, riktignok bare 100mm dype, sitter som fjell i snart to år nå. Derimot skrudde jeg fast den "nedre smygen" som ble vindusbrett. Der forsinket jeg og sparklet. Der har sparkelen hevet seg noen mm (merkelig?!), ikke sprukket, bare hevet seg. Synes ikke så godt på grunn av alle krukkene, synd hvis det skjer med side- og over-smyg.

Jeg har skrudd mine smyger, oppe og sidene. Sparklet og malt uten at jeg kan se noe etter ca 1,5 år. Har det holdt såpass lenge bør det holde synes jeg. Jeg forsunket skruene ganske dypt, noe som kan ha hjulpet.

Forsenket skruene mine ganske dypt og sparklet med Rep o fill først og til slutt med finere sparkel. Synes ingenting etter 2 år.

Da har jeg fått litt ulike tips :) Skal teste litt først før jeg bestemmer meg.

Bruk PlasticPadding eller tilsvarende 2-komponentsparkel, lett å slipe, synker aldri
de fleste sk, snekkersparkel er verdiløse i sammenligning

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.