Jeg kappet renoveringsgipsskivene på lengden for å enklere få dem hjem i bilen.
Nå har hjelpen jeg leide for å sette opp platene satt dem ved siden av hverandre uten mellomrom i skjøten og uten å høvle en faset kant på dem.
Hvordan skal jeg nå sparkle dette på en pen måte?

S
du tar frem gipskniv og lager en faset kant. når de sitter der

Det var et bra forslag, takk. Jeg prøver det.

S
hansker på og stå så du ikke faller

forstås, takk for omtanken. :)

S
jepp. men skal ha det bra når bygger og ikke skade seg. man har bare en kropp.
håper du får skarverna fine.

Men herregud!! Gipsen er trykt i kantene for at du skal legge remsen der, uten å få en "kul"!!! En tilhenger pleier man å kunne leie for en overkommelig sum..til og med låne gratis på byggevarehandelen!

S
nå er gipset kappet. les litt først

AndyF1 skrev:
Men herregud!! Gipsen er trykket i kantene for at du skal legge remsen der, uten å få en "bule"!!! En tilhenger pleier man kunne leie for en overkommelig penge..til og med låne gratis på byggevarehuset!
Så er det vel ikke alle som har tilhengerfeste på bilen..

Vet ikke om man virkelig trenger å fase kantene egentlig.

Sett glassfiber eller papirremse og sparkel ut 15-20 cm på hver side så ser man det ikke ved tapetsering ihvertfall.

S
man får en sterkere "fuge" om du skjærer kantene.
dårlig sparkling ser du hva du enn bruker maling eller tapet

SBH skrev:
man får en sterkere "fog" om du skjærer kantene.
dårlig sparkelarbeid ser du hva du enn bruker farge eller tapet
Nja, lettere å jukse med tapet enn om man maler..

S
jukse finnes ikke hos meg

SBH skrev:
fuska finns ej hos mig

Haha.. Det som er tipptopp hos noen kan være juks hos noen andre, så det er jo relativt :)

Sorry for OT

S
det forstås. det stemmer

AndyF1 skrev:
Men herregud!! Gipsen er trykt i kantene for at du skal legge remsen der, uten å få en "bule"!!! En tilhenger pleier man å kunne leie for en overkommelig pris..til og med låne gratis på bygghandelen!
Takk, jeg vet. Jeg hadde ikke hengerfeste eller takstativ og ville ha platene hjem. Nå sitter de på veggen, litt klossete satt opp og mitt spørsmål gjaldt å gjøre det beste ut av situasjonen.
SBH ga et hyggelig svar som jeg tenker å prøve å følge. Veggene platene dekker sitter i en sommerhytte hvor det ikke gjør så mye om det synes noen skjøter her og der.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.