Jeg har bygget en hagebenk og et bord av trykkimpregnert trevirke. Det skal stå ute året rundt. Det hadde vært fint å kunne sparkle igjen alle skruehull og lignende, men vet ikke hvilken sparkel jeg kan bruke. Det virker som tresparkel kun er for innendørs bruk. Går det an å bruke det likevel? Har også oppdaget noen sprekker i husfasaden av tre, kan jeg i så fall bruke vanlig snekkersparkel til det også?
De forsøk jeg har sett har holdt dårlig. Utendørstre varierer jo med hvor vått det er og sparkel gjør det ikke og løsner.
Utelim og sagflis?
Selv har jeg skrudd ut en skrue om gangen og erstattet med limte treplugger. Blir jo ikke usynlig.
Utelim og sagflis?
Selv har jeg skrudd ut en skrue om gangen og erstattet med limte treplugger. Blir jo ikke usynlig.
Prøv med vinduskitt?
Oi så avansert, men sikkert pent! Takk, da vet jeg at jeg ikke skal bruke vanlig sparkel. Interessant med lim og sagflis, men da tror jeg det får være bra likevel.A ArneTW skrev:
Vårt forrige hus bygde vi nytt.. den liggende panelet sprakk på sine steder når den gradvis tørket, vi brukte Nordsjö malerfug i sprekkene og malte så over, fungerte utmerket!
Det står på tuben at den kan brukes utendørs men bør overmales direkte.
Mvh Patrik
Det står på tuben at den kan brukes utendørs men bør overmales direkte.
Mvh Patrik
Klikk her for å svare