kimf
Hey,

Holder på å gjøre klart stue og kjøkken, er inne på litt fetere sokkel og dørfôr i skelskifter-stil der. Spreng da på disse på byggmax.

De er i plast, noen som har støtt på disse og vet om det er noen vida kvalitet på dem, er ikke direkte "byggmaxpris" på dem. Kids på gang der hjemme, så fordelaktig om de er litt mer slitesterke MDF-fôr

Jeg tror ikke de er mer støtbestandige enn mdf!
Ser ut til å være lignende de taklistene som er laget av frigolitlignende materiale. :surprised:
Kjøp i stedet ekte trelister, og vil du ha dem høyere, går det an å sette sammen en glatt nederst ved gulvet, med en allmogelist oppå.
Ellers har Gysinge flere å velge mellom.
hyvlat-1800-tal.jpg

• Liker
kimf og 1 annen
  • Laddar…
kimf
thomas33 thomas33 skrev:
Jeg tror ikke de er mer støtsikre enn MDF!
Virker å være liknende de taklistene som er laget av isoporliknende materiale. :surprised:
Kjøp i stedet ekte trelister, og vil du ha dem høyere, går det an å pusle sammen en glatt nederst ved gulvet, med en allmuelist oppå.
Ellers har Gysinge flere å velge mellom.
[bild]
Takk for tipset om Gysinge. Der fant jeg jo litt utvalg. Vet at det skal finnes noen i Göteborg med bra utvalg på allmuelister. Er det noen som vet hvilke jeg tenker på?

S
Abi tre kanskje?

J
plastlist, hvilken styggelse i et gammelt hus... spørsmålet er om det i det hele tatt er tillatt å trekke noen rimelig kabel i denne listen, muligens om det er en EKK, men går den å trekke inn i listen?

Også MDF lister føles budsjett synes jeg...

Heller synlig spikret "kulo" EKRK (med letti-klammer) og ekte trelister...

Trelister holder for barn i 100 år, minst...

BirgitS
Bodde før i et hus bygget i 1989 og det hadde dørkarmer i plast og det ble ganske mye merker i dem fra leker osv. Det var skrapemerker og noen leker farget av seg. Gikk jo ikke å oppgradere med maling heller.

• Liker
thomas33
  • Laddar…
J
Pluss at mange plasttyper gulner, sprekker, mister formen... Bodde i leilighet med diverse detaljer i MDF og plast, og det eldes ikke godt er min personlige observasjon. Etter 20-30 år er det nok bare å kaste lister, dører mm og sette inn nytt...

Man skal ikke baktale all plast - det finnes fantastiske plasttyper med enorm styrke... men disse plasttypene ser ikke ut til å havne i byggebransjen...

og tre beveger seg også, men tre kan slipes, sparkles og males...

kimf
Ja, da er min skepsis bekreftet. Skal se hva jeg kan finne. Huset ellers går ikke direkte i århundreskiftestil, men vi synes det bare er veldig pent med større "amerikanske" lister/sokler. Miljøet er imidlertid ikke dårlig for disse større listene. Landkjøkken med speilfronter. Massiv eikeparkett osv. Så tror det vil passe godt sammen.

Tror en høyere glatt sokkel med en tiltalende brystlist på toppen er i stil med det jeg tenker. Så møte mstchandr lister med kloss.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.