Hei! Mitt gamle furugulv er ødelagt på
noen steder og trenger derfor cirka 30 løpemeter gammelt furugulv/planker for å bytte ut en del av gulvet. Hvor kan jeg finne slike? Takk nemlig for et snart svar. Leiligheten ligger i Stockholm men er så klart villig til å betale for transporten også.
/AniKri

Du kan jo begynne med å besøke nærliggende trelastforhandlere/panelgårder.
Men start med å måle tykkelsen og bredden på dine gulvbord, og sjekk hvordan de eventuelt er not/fjær.
Kanskje enklest å bytte hele gulvet i et rom.
Hvor store områder dreier det seg om, altså antall rom og areal per rom?

Lykke til!

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du kan jo begynne med å besøke nærliggende trevarehandlere/treskjærgårder.
Men begynn med å måle tykkelse og bredde på dine gulvplanker, og sjekk hvordan de eventuelt er spuntet.
Kanskje enklest å bytte hele gulvet i et rom.
Hvor store flater er det snakk om, altså antall rom og overflate per rom?

Lykke til!
(y)
Takk for rådene. Men det er noen "planker" her og der i min lille leilighet. Verken tykkelse eller spunt er altså viktig. Men her er en fortegnelse på hva jeg trenger:
Håndskrevet liste over nødvendige treplanker med mål, inkludert bredde og lengde, for et byggeprosjekt.

A AniKri skrev:
(y)
Takk for rådene. Men det er noen "planker" her og der i min lille leieVarken tykkelse eller spont er altså viktig. Men her er en fortegnelse på hva jeg trenger:
[bilde]
Og hvis virket er for bredt kan snekkerne altså kappe det.

A AniKri skrev:
(y)
Verken tykkelse eller spont er altså viktig. [bilde]
Hei

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være viktig? Du får jo et ujevnt gulv om plankene er i ulik tykkelse. Særlig om du har gamle tommeplanker i gulvet er det jo viktig å vite, for da kanskje virket ikke finnes som standard på din trelast.

Henningelvis Henningelvis skrev:
Hei

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være viktig? Du får jo et ujevnt gulv om bordene er ulike tykke. Særlig om du har gamle tommebord i gulvet er det jo viktig å vite, for da kanskje virket ikke finnes som standard på din trelastgård.
(y)
Henningelvis Henningelvis skrev:
Hei

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være viktig? Du får jo et ujevnt gulv om bordene er ulike tykke. Særlig om du har gamle tommebord i gulvet er det jo viktig å vite, for da kanskje virket ikke finnes som standard på din trelastgård.

Ja har du rett i. Idealet er 45 mm. Men ifølge snekkeren går det å få til et bra gulv ned til 25 mm. Men den minste tykkelsen er altså 25 mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.