Hei!

Jeg er på jakt etter et feste til en loftstige som luter mot en stolpe.

Festet skal gjøre det mulig at loftstigen glir/ruller venstre-høyre på en enkel måte. Kanskje noe type kulelager?

Takk for tips.

Loftstige lent mot vegg med skinne for horisontal bevegelse.

Mazen Mazen skrev:
Her kanskje kan være noe..
[lenke]
Takk, tittet nettopp på den på en amerikansk side! :)
https://www.cshardware.com/rolling-library-ladder

Finner dog ingen som har den på lager i Sverige.

Kanskje jeg skal prøve meg på en hjemmelaget konstruksjon? Hmm.. tips? :oops::oops:

Tusen takk.

Stigen kan jo stå direkte på gulvet og bare sitte i en skinne ovenfor. Ulempen er at man må løfte stigen litt når man flytter den, men det blir på den annen side litt stødigere. Men om det ikke er en stige man trenger å dra frem og tilbake hele dagene så holder jo det.

useless useless skrev:
Stigen kan jo stå direkte på gulvet og bare sitte i en skinne oppe. Ulempen er at man må løfte stigen litt når man flytter på den, men det blir til gjengjeld litt mer stabilt. Men om det ikke er en stige man trenger dra fram og tilbake hele dagene så holder det jo.
Jeg tenkte om man bare skulle ha hjul nede, uten noen skinne oppe.

Det du sier er nok bedre, men kanskje det også blir ustabilt hvis man skal ned fra loftet. Framfor alt de første trinnene nedover.

Hmm.. :rolleyes:

Takk!!

Bare hjul nedenfor høres livsfarlig ut. Med en skinne ovenfor sitter den fast og kan umulig falle.

Vet at en del kjøkkenfirmaer har stiger..

Ring til Kvänum og hør om de selger beslag løst

useless useless skrev:
Bare hjul nedenfor høres livsfarlig ut. Med en skinne ovenfor sitter den fast og kan umulig ramle.
Blir det ikke vinglete da? At den beveger seg høyre/venstre.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Annen type skinne; [lenke]
Om du tenker å gjøre noe selv ... :)
Den ser bra ut! Skal se på den! Takk!!

Kvänum ser ut til å bare ha borret opp et hull i stigen som stangen går igjennom, det er jo smart det også!

Hmm. Jeg skal tegne opp noen forslag straks. :D Takk!

Hvordan gikk det med dette?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.