Hei,
søker det jeg kaller "durkplåt" eller "durkgitter", ser for meg det man har som gulvgitter på brygger i f.eks. store båters maskinrom. Noen som vet hva jeg mener og hvor man kan få tak i det?

Mvh
Göran

Hei.

Durkplate, i aluminium, samt gitterrist tror jeg de fleste jernvarehandlere kan skaffe. Ellers kan du prøve å ta kontakt med en skipsmegler i nærheten-

Henrik

Jeg har vært rundt og sett etter durkplate. Det finnes ofte hos byggevarehandlere og også hos Clas Ohlson, men som oftest bare i ganske små størrelser. Har ikke spurt etter større biter.

Selv elsker jeg durkplate og har forsøkt få det inn som interiørdetalj i det nye huset. Min dristigste idé var å ha durkplate i aluminium som innertak på kjøkkenet. Jeg tror det ville blitt skikkelig kult, men jenta sier blankt nei. Får begynne med noe mindre først så hun ser hvor stilig det er.

/Hasse

Prøv med en interiørsmed eller blikkenslager. Svært vanlig lagerartikkel, men i taket vet jeg ikke, kanskje hvis man bor i marinens stridsbåt 90, ellers ikke.

I mitt tilfelle gjelder det "luftig plåt" (les gitter), jeg skal lage et bur for ved, kanskje noen har en annen idé, vurderte armeringsnett men det er både stygt og litt for luftig.

Det jeg tror du søker kalles strekkplate.

strekkplate finnes i små ruter typ som finnes ved en del busskur til store ruter.

KnockOnWood skrev:
Det heter strekkmetall. Google det!
F.eks [lenke]

//KoW
Stemmer, nå vet jeg hva jeg skal spørre etter.

Strækmetall er det nok ikke!
Brukes riktignok, men i veldig liten utstrekning, som ventilasjonsgitter eller filterrammer!
Nei, jeg ville nok ha kalt det vanlig sklisikring i stål eller aluminium, malt eller ren!
Antar at det kan være litt vanskelig å holde aluminium ren når den er montert i taket, skrubbing med piassava, metal-brighter løsemiddel og god ventilasjon er nok ikke populært på kjøkkenet:)
Håper iallfall at du finner det du leter etter...
God helg til dere!

Nei ikke strekkmetall! Strekkplate Brukes f.eks. som oppkjøringsramper på bilhenger gulv i byggeheiser, busskur m.m. Når det gjelder durkplate i aluminium finnes det saltvanns-bestandig med høy korrosjonsbeskyttelse for marin bruk.

Sist redigert:
Fnularn skrev:
Nei ikke strekkmetall! Strekkplate
OK, er det allment tilgjengelig hos plåtisar? Dyrt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.