Hei,

Er nybegynner når det gjelder bygging, men har bestemt meg for å snu en innerdør og trenger litt hjelp med hvilke byggematerialer jeg skal skaffe. Som dere ser på bildene, så faller lettbetongen i biter. Hytta er fra 40-tallet.

Min tanke er å rive ut karmen og deretter bygge opp "veggen" med hva? Gips, grovspakkel eller hva?

Deretter tenkte jeg å feste karmen med byggskum siden jeg gjetter at det ikke går an å bruke skruer. Har lest om at noen har gjort det. Holder det tror du?

Takk for tips til en nybegynner :)
 
  • En nærbilde av en innendørs dørkarm fra 1940-tallet med skadet lettbetong som flaker av på venstre side av karmen.
Har hørt at jeg burde bruke karmskruv.. men fungerer det om alt faller i biter?
 
Karmhylse og lettbetongskrue.
 
Er fortsatt til at det er mye å justere. Tok et bilde som viser hvordan det ser ut rundt store deler av døren.

Får se når jeg skjærer ut rammen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.